Złe terminy na organizację eventu firmowego

Antoni Kwapisz
08.02.2020

Kiedy już zapadła decyzja o tym, że firma ma zamiar zainwestować w organizację własnego eventu, automatycznie uruchamiana jest lawina najróżniejszych problemów. Pierwszym i w gruncie rzeczy kluczowym jest znalezienie odpowiedniego terminu. W tym momencie często okazuje się, że te najatrakcyjniejsze obiekty są już zajęte, a czas nagli i nie można zbyt długo zwlekać z wyborem. W takiej sytuacji zalecamy, aby zacząć od selekcji negatywnej, czyli odrzucić terminy, które są ewidentnie nieodpowiednie na organizację eventu firmowego. Przykładami dzielimy się z Tobą w naszym poradniku.

Tuż przed świętami

Mamy na myśli zarówno święta Bożego Narodzenia, jak i Wielkanoc. Jest to okres, w którym mało kto ma ochotę wybierać się na różnego rodzaju imprezy firmowe. Organizując event w tym czasie ryzykujesz niską frekwencją i tym samym znaczącym obniżeniem efektywności wydarzenia. Nieprzypadkowo wiele hoteli czy operatorów sal konferencyjnych oferuje firmom atrakcyjne zniżki na wynajem powierzchni w okresach przedświątecznych.

Rada

Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest organizacja eventu świątecznego dla pracowników i kontrahentów.

W środku wakacji

Wakacje są bardzo złym terminem na organizację eventów firmowych, ponieważ sezon urlopowy jest od tego, aby odpocząć. Trudno więc byłoby Ci uzyskać dobrą frekwencję. Poza tym pamiętaj, aby w okresie wakacyjnym nie organizować różnych wydarzeń dla pracowników. Bierz pod uwagę, że mogą mieć oni już zaplanowane urlopy i nikt nie byłby szczęśliwy na wieść, że powinien zmienić swoje plany z powodu np. wyjazdu integracyjnego czy szkolenia.

W okresie ferii

Mamy tutaj do czynienia z dokładnie taką samą sytuacją, jak w przypadku wakacji. Z feriami zimowymi jest jednak tak, że można rozważyć zorganizowanie jakiegoś eventu firmowego w tym okresie, ale tylko pod warunkiem, że połączymy przyjemne z pożytecznym. Dobrym pomysłem może być chociażby zaproszenie kontrahentów na wyjazd narciarski, co zawsze robi świetne wrażenie i podbudowuje markę przedsiębiorstwa.

W okresie długich weekendów

W Polsce długie weekendy to niemal świętość. Majówka, okres Bożego Ciała i Święta Wojska Polskiego – wtedy naprawdę nie ma sensu silić się na organizację eventu firmowego, ponieważ i tak mało kto się na nim zjawi. Nikt nie lubi zmieniać swoich planów wypoczynkowych, dlatego lepiej sam wybierz się gdzieś na długi weekend z rodziną, a event zorganizuj w innym terminie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie