Czy warto rozdawać tanie gadżety reklamowe?

Piotr Kowalczyk
12.01.2021

Gadżety reklamowe są efektownym nośnikiem elementów identyfikacji wizualnej marki, a także informacji o firmie. Obecnie firmy decydujące się na tę formę promocji wizerunku mogą dosłownie przebierać w najróżniejszych gadżetach – od tych prostych i tanich, aż po eleganckie czy wręcz luksusowe. Tanie gadżety reklamowe uchodzą za mało skuteczne, co jednak nie do końca jest prawdą. W jakich sytuacjach warto je rozdawać? Tego dowiesz się z naszego poradnika.

Gdy planujesz udział w targach branżowych

Targi są taką imprezą, podczas której firma może zaprezentować swoją ofertę bardzo dużej grupie potencjalnych klientów. Z drugiej jednak strony wiele osób odwiedzających firmowe stoisko nie będzie zainteresowanych nawiązaniem relacji z przedsiębiorstwem, co nie oznacza, że należy rezygnować z walki o ich uwagę. Tanie gadżety reklamowe idealnie nadają się masowego rozdawania – ponieważ ich jednostkowy koszt jest niski, to firma nie musi kalkulować, komu „opłaca się” wręczyć upominek.

Gdy masz mocno ograniczony budżet

Wielu przedsiębiorców zupełnie niesłusznie rezygnuje z promowania swoich biznesów przy pomocy gadżetów reklamowych, bo z góry zakładają, że ich na to nie stać. Tymczasem jest mnóstwo tanich gadżetów, na których zakup może sobie pozwolić właściwie każda firma osiągająca przychody. Przykładowo: pakiet tysiąca długopisów reklamowych będzie kosztować mniej niż 1000 złotych.

Gdy chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki w szerokiej grupie konsumenckiej

Nie masz jeszcze sprecyzowanej grupy docelowej i nie bardzo wiesz, do kogo powinieneś adresować swoją ofertę? W takim razie podejmij działania promocyjne zmierzające do tego, aby o Twojej marce dowiedziało się możliwie jak najwięcej osób. Tanie gadżety reklamowe są idealnym nośnikiem elementów identyfikujących markę, a z uwagi na niski koszt zakupu można je rozdawać nawet zupełnie przypadkowym osobom.

Gdy nie adresujesz gadżetów do stałych klientów

Tanie gadżety reklamowe są raczej zarezerwowane dla tych osób, które jeszcze nie są Twoimi klientami, a ważniejsze jest to, aby zyskali świadomość istnienia marki. Na tym etapie nie musisz natomiast walczyć o ich lojalność, dlatego wartość upominku ma dużo mniejsze znaczenie.

Gdy zależy Ci, aby klienci korzystali z podarowanych im gadżetów

Charakterystyczne dla tanich gadżetów reklamowych jest to, że zwykle okazują się być super użyteczne. Na tej liście umieścimy przecież takie upominki, jak długopisy, smycze, kubki reklamowe czy notesy. Rozdając je możesz zyskać pewność, że obdarowani klienci będą z nich korzystać na co dzień.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie