Czy warto pracować w marketingu?

Marek Szydełko
05.10.2023

Praca w marketingu to między innymi budowanie wizerunku firmy i tworzenie strategii sprzedażowych. Popularność nowoczesnych technologii sprawiła, że marketing najbardziej kojarzony jest z branżą e-commerce. Czego od specjalistów ds. marketingu oczekują pracodawcy? Na jakie zarobki można liczyć w branży? Sprawdź, czy marketing to praca dla Ciebie!

Praca w marketingu – jakie oczekiwania mają pracodawcy?

Praca w Polsce w marketingu to, jak sama nazwa wskazuje, planowanie i koordynowanie działań marketingowych. Mogą to być kampanie PR dla konkretnych marek, kampanie medialne, przygotowanie materiałów promocyjnych, analiza wyników sprzedażowych firmy czy komunikacja z klientami.

Aby znaleźć zatrudnienie w branży, kandydaci muszą spełniać wymagania stawiane przez pracodawców. Praca specjalista ds. marketingu dostępna jest dla osób, które ukończyły co najmniej studium policealne, ale zazwyczaj preferowane jest wykształcenie wyższe na takich kierunkach jak marketing, ekonomia lub zarządzanie. Pracodawcy oczekują znajomości języków obcych (najczęściej jest to język angielski) i obsługi programów komputerowych, na przykład arkusza kalkulacyjnego. Kluczowe znaczenie mają umiejętność analitycznego myślenia i samodzielność pracy oraz wiedza z zakresu technik badania rynku i wdrażania standardów merchandisingowych.

Ile zarabia specjalista ds. marketingu?

Według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego w styczniu 2023 roku przez firmę Sedlak & Sedlak rynkowe zarobki w marketingu wahają się od 4880 złotych brutto (młodszy specjalista) do 7410 złotych brutto (starszy specjalista). Praca specjalista ds. marketingu to wynagrodzenie rzędu 5780 złotych brutto – najczęstsze benefity na tym stanowisku to możliwość pracy zdalnej, prywatna opieka medyczna i karnety na siłownię.

Od czego zależą zarobki w marketingu? Nie każda osoba zatrudniona na tym samym stanowisku może liczyć na takie same wynagrodzenie. Wysokość wypłaty za pracę w marketingu uzależniona jest od takich czynników jak wykształcenie kandydata, staż pracy, wielkość firmy i województwo, w jakim się ona znajduje.

Zalety pracy w marketingu

Duża zaleta zawodów powiązanych z marketingiem to duża liczba wakatów dostępnych na rynku. Dynamiczny rozwój branży e-commerce sprawia, że ogłoszenia regularnie publikowane są między innymi na portalach ogłoszeniowych, na przykład Praca – oferty pracy skupiają się na budowaniu pozycji marki i powiększaniu bazy klientów. Wiele firm ogłasza wakaty również w mediach społecznościowych czy na branżowych forach zrzeszających specjalistów w danej dziedzinie.

Zawód marketingowca to atrakcyjne zarobki, które często idą w parze z takimi benefitami jak służbowy laptop i telefon komórkowy, dofinansowania do nauki języków obcych, prywatna opieka medyczna i dofinansowanie do zajęć sportowych. W zależności od zajmowanego stanowiska przeciętne miesięczne wynagrodzenie w marketingu wynosi od 4880 do 7410 złotych brutto.

Marketing to dobry kierunek niezależnie od narodowości pracownika. Jest to między innymi ciekawa praca dla Ukraińców – atrakcyjne perspektywy zawodowe i możliwość wykorzystania umiejętności językowych to szansa na rozwój kariery i ciekawe wyzwania.

Oferty pracy dostępne na Praca są doskonałą okazją do rozwijania nowych umiejętności i wykorzystywania posiadanych już kompetencji. Marketing będzie dobrym kierunkiem dla twórczych osób, które potrafią nawiązywać relacje w zespole, a jednocześnie lubią stawiać czoła wyzwaniom zawodowym. W marketingu odnajdą się nie tylko kreatywne osoby, ale również te posiadające umiejętność analitycznego myślenia, samodzielne i potrafiące dobrze zorganizować pracę.

Praca specjalista ds. marketingu to ścieżka dla tych kandydatów, którzy nie lubią monotonii. Każda firma działa na swój własny sposób, a kampanie reklamowe wymagają indywidualnego podejścia. Dzięki temu praca stanowi wyzwanie i nie grozi popadnięciem w rutynę.

Informacja prasowa

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie