Dobrze zaplanowana akcja charytatywna na święta, czyli jaka? 5 wskazówek

Marek Szydełko
16.12.2024

Umocnienie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa jest ważne, chociażby w kontekście utrzymywania długofalowych relacji z klientami i kontrahentami biznesowymi. Okres międzyświąteczny to świetna okazja, aby wykorzystać akcje charytatywne jako element skutecznej kampanii reklamowej. Przy okazji można też zrobić coś dobrego dla ludzi znajdujących się w potrzebie. Poznaj 5 praktycznych porad i zorganizuj akcję charytatywną w imieniu swojej firmy.

Od czego zacząć planowanie świątecznej akcji charytatywnej w firmie?

Na początek ustal, komu właściwie chcesz pomóc. Cel akcji powinien być ukierunkowany na konkretne osoby, grupy osób lub instytucje, np. domy dziecka. Wtedy możesz skuteczniej planować działania i przygotować materiały promocyjne, które pomogą w rozpowszechnieniu informacji o prowadzonej akcji.

Dalej nie pozostaje Ci nic innego, jak zaplanować konkretne działania.Zrób to zgodnie z 5 wskazówkami:

  1. Opracuj strategię działania i metody promocji wydarzenia.
  2. Przeanalizuj firmowe zasoby – określ maksymalny budżet na promocję i udział własny, np. w zbiórce charytatywnej.
  3. Stwórz zespół w firmie, który będzie odpowiedzialny za kwestie poprowadzenia akcji charytatywnej.
  4. Zamów świąteczne akcesoria, które zachęcą do udziału w wydarzeniu. Gadżety promocyjne mogą być nie tylko elementem promocji biznesu, ale także świetnym akcesorium zachęcającym osoby trzecie do udziału w zorganizowanej akcji.
  5. Nawiąż współpracę z zewnętrznymi partnerami i mediami. To dobry sposób, aby rozpowszechnić informacje o organizowanej akcji charytatywnej. W ten sposób zaangażujesz więcej osób, np. w zbiórkę lub inne działania na rzecz potrzebujących osób.

Tak zaplanowana akcja ma duże szanse na powodzenie, a dodatkowo przyczyni się o utrzymania pozytywnego wizerunku marki – nie tylko na lokalnym rynku.

Jakiego rodzaju akcje charytatywne na święta warto organizować?

Okres świąteczny to doskonała okazja, by wprowadzić odrobinę dobra do świata poprzez rozmaite akcje charytatywne. Takie wydarzenia pomagają potrzebującym i integrują społeczność wokół szlachetnej idei.

Jeśli zarządzasz firmą lub odpowiadasz za marketing, weź pod uwagę możliwość organizacji takich wydarzeń charytatywnych, jak:

  • zbiórka żywności, ciepłej odzieży oraz środków czystości dla lokalnych domów dziecka i schronisk dla osób bezdomnych;
  • paczki świąteczne dla rodzin w trudnej sytuacji materialnej, zawierających artykuły spożywcze, zabawki i przybory szkolne;
  • kiermasz charytatywny, z którego dochód zostanie przeznaczony na wsparcie lokalnych fundacji lub hospicjów.

Przez takie przedsięwzięcia wnosisz istotny wkład w poprawę sytuacji osób potrzebujących, a dodatkowo budujesz mocne więzi społeczeństwa ze swoim przedsiębiorstwem.

Dlaczego firmy powinny organizować akcje charytatywne w okresie świątecznym?

Organizowanie akcji charytatywnych przez firmy w okresie świątecznym niesie ze sobą wiele korzyści biznesowych. Najważniejsza jest oczywiście pomoc potrzebującym, aczkolwiek w kontekście prowadzenia firmy zalety organizacji zbiórek i innych wydarzeń to:

  • lepsza rozpoznawalność marki;
  • większe zaufanie klientów;
  • pozytywny wpływ na motywację pracowników;
  • umocnienie wartości firmowych.

Takie działania przekładają się na pozytywny odbiór marki w oczach konsumentów. Mogą także realnie wpłynąć na jakość życia osób potrzebujących. A zatem korzyści jest mnóstwo. Jeśli jednak chcesz skutecznie promować organizowane wydarzenia, pamiętaj o zamówieniu świątecznych akcesoriów, które możesz, np. rozdać uczestnikom akcji.

Informacja prasowa

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie