Trudno o bardziej dynamiczne środowisko niż świat biznesu. Przedsiębiorcy chcąc zachować przewagę konkurencyjną muszą być na bieżąco ze zmieniającymi się trendami, nie tylko w swojej branży, ale też w marketingu. Trudno przecież wyobrazić sobie zbudowanie dochodowego biznesu, o którego istnieniu nikt nie wie, prawda? Jednocześnie łatwo tutaj o nieprzemyślane, chaotyczne działania, których jedynym skutkiem jest marnotrawienie budżetu reklamowego. Coraz więcej firm, również tych małych, jednoosobowych, dostrzega realną wartość współpracy z doradcą marketingowym, który jest nie tylko okazjonalnym konsultantem, ale strategicznym partnerem w procesie kreowania atrakcyjnej, zaufanej i rozpoznawalnej marki. Jak znaleźć takiego doradcę, aby nie trafić na przypadkową osobę bez wymaganych kompetencji? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek.
Doradztwo marketingowe to – pisząc w dużym uproszczeniu i uogólnieniu – usługa konsultingowa, która polega na udzieleniu kompleksowego, merytorycznego i praktycznego wsparcia w planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowej firmy lub też optymalizowaniu dotychczas podjętych działań.
Profesjonalny doradca marketingowy zaczyna od poznania swojego klienta, zrozumienia jego biznesu i przeprowadzenia audytu aktualnej strategii marketingowej (jeśli taka istnieje). Ważnym etapem doradztwa jest analiza rynku i konkurencji oraz budżetu klienta. Na tej podstawie ekspert proponuje odpowiednie działania, które doprowadzą do realizacji ustalonego celu – najczęściej zwiększenia sprzedaży, choć może to być także zaradzenie kryzysowi wizerunkowemu czy zwiększenie szeroko pojętej rozpoznawalności marki przedsiębiorstwa.
Doradztwo marketingowe nie kończy się jednak wraz z rozpoczęciem kampanii. Ekspert powinien również monitorować postępy i reagować, jeśli efekty działań nie są zgodne z założeniami, modyfikując strategię i chroniąc swojego klienta przed trwonieniem pieniędzy.
Zapamiętaj:
Dzięki doradztwu marketingowemu dokładnie wiesz, co robisz, dokąd zmierzasz i kiedy możesz spodziewać się zwrotu z inwestycji w marketing. Nie działasz po omacku, co jest jedną z najczęstszych przyczyn niskiej skuteczności działań marketingowych.
Doradztwo marketingowe, choć brzmi bardzo „poważnie” i „drogo”, to usługa skierowana do całego biznesu, w tym do najmniejszych firm. Warto z niej skorzystać jeszcze przed wydaniem choćby złotówki na marketing, aby zyskać pewność właściwego zainwestowania pieniędzy – które przecież nie leżą na ulicy.
Szczególnie rekomendujemy skorzystać z opieki doradcy marketingowego:
Dobry doradca marketingowy przede wszystkim ma wyniki, które może zaprezentować swojemu potencjalnemu klientowi. Pamiętajmy, że w dobie „internetowych guru” bardzo łatwo można natrafić na teoretyka-fantastę, którego całe zaplecze merytoryczne bazuje na przeczytanych książkach i kilku podejrzanych kampaniach na Facebooku.
Szukaj zatem:
Jeśli sądzisz, że znalezienie takiej osoby jest trudne, czasochłonne, a na końcu i tak pewnie się pomylisz, to koniecznie zajrzyj na https://panwokularach.pl/doradztwo-marketingowe/ i zdaj się na pomoc doradcy marketingowego z ponad 20-letnim doświadczeniem w obsłudze firm – od start-upów, po korporacje. Porozmawiaj niezobowiązująco z panemWokularach i dowiedz się, co dobrego może zrobić dla Twojego biznesu. A są to same dobre rzeczy.
Informacja prasowa