Nowoczesne cenówki sklepowe to inteligentne tagi, które umożliwiają szybką zmianę cen w dowolnym momencie. Elektroniczne etykiety cenowe w atrakcyjny sposób prezentują najważniejsze informacje o produkcie. Kiedy warto zdecydować się na ich wdrożenie?
Nadzór nad polityką cenową w dynamicznie zmieniającym się środowisku stawia wiele wyzwań przed osobami zarządzającymi przedsiębiorstwem. W przypadku stosowania tradycyjnych, papierowych etykiet towarowych każdorazowa zmiana cen wymaga zatrudnienia dodatkowego personelu do wprowadzenia bieżących zmian. Jest to szczególnie problematyczne w sklepach wielkopowierzchniowych przy dużej liczbie asortymentu.
Odpowiedzią na rosnące potrzeby rynku sklepowego są elektroniczne etykiety cenowe. Cyfrowe cenówki nie wymagają bezpośredniej, fizycznej ingerencji oraz obecności pracownika do zmiany ceny czy innych informacji umieszczonych na etykiecie. Specjalnie zaprojektowane systemy zarządzania elektronicznymi cenówkami zapewniają możliwość jednoczesnej zmiany wyświetlanych treści nawet w wielu sklepach jednocześnie.
Dla wielu przedsiębiorców przeszkodą we wdrożeniu opisywanych rozwiązań mogą być wysokie jednorazowe koszty zakupu oraz instalacji urządzeń. Warto jednak mieć na uwadze, jakie oszczędności wynikają w dłuższej perspektywie z wprowadzenia do sklepu elektronicznych cenówek towarowych. W artykule przyjrzymy się szerzej korzyściom, jakie płyną z możliwości automatycznej zmiany cen, bez konieczności angażowania personelu.
Opisywane przez nas cenówki sklepowe to niewielkich rozmiarów wyświetlacze, na których można umieszczać informacje o cenach, nazwach produktów, a nawet obowiązujących aktualnie promocjach czy rabatach. Jakie korzyści płyną z wdrożenia elektronicznych etykiet cenowych w sklepie?
Bez wątpienia zakup i montaż elektronicznych etykiet cenowych pozwala zredukować koszta, a jednocześnie podnieść efektywność szeregu procesów operacyjnych związanych z zarządzaniem polityką cenową w sklepie. Cyfrowe cenówki umożliwiają wprowadzanie szybkich akcji rabatowych bez potrzeby szczegółowego planowania.
W tym miejscu z pewnością wielu czytelników zadaje sobie pytanie – od czego zależą koszty wdrożenia elektronicznych cenówek? Przede wszystkim całkowity koszt wprowadzenia cyfrowych etykiet sklepowych jest uzależniony od rozmiaru sklepu, a właściwie – planowanej liczby etykiet pracujących w systemie. Oczywiście sposobem na redukcję wartości inwestycji może być wdrożenie urządzeń jedynie w części obiektu lub w kilku sklepach z całej sieci.
Pamiętajmy jednak, że jednorazowe koszty inwestycji mogą szybko się zwrócić ze względu na szereg korzyści płynących z wprowadzenia elektronicznych cenówek. Nie wymagają one specjalnych zabiegów serwisowych i są w dużej mierze bezobsługowe. Same baterie w etykietach wymienia się co 5-10 lat – eksploatacja etykiet jest praktycznie bezkosztowa i nie absorbuje w żaden sposób personelu, jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnych cenówek.
Nierzadko można spotkać się z pytaniem, czy etykiety elektroniczne to rozwiązanie tylko dla dużych sklepów. Okazuje się, że cyfrowe cenówki doskonale sprawdzają się w obiektach o dowolnym rozmiarze. Urządzenia zyskują na popularności i w niedalekiej przyszłości mogą całkowicie wyprzeć papierowe etykiety cenowe. Nie tylko ze względu na szerokie możliwości automatyzacji i szybkiej zmiany cen, lecz również dzięki ekologicznemu charakterowi.
Jak wspomnieliśmy wcześniej, wdrożenie elektronicznych etykiet cenowych w części sklepu to sposób na redukcję kosztów inwestycji. Z takiego rozwiązania korzystają przedsiębiorcy, którzy szukają sposobu na wprowadzanie innowacji w swoich sklepach, lecz nie dysponują dużym budżetem na pełne wdrożenie. Pamiętajmy jednak, że pełne korzyści osiągniemy jedynie po uruchomieniu elektronicznych etykiet cenowych w całym sklepie.
Decydując się na wdrożenie w swoim sklepie cenówek cyfrowych, warto wiedzieć, jak wybrać odpowiedniego producenta elektronicznych etykiet cenowych. Zdecydowanie należy zweryfikować doświadczenie i ewentualne portfolio wdrożeń danego dostawcy. W tym zakresie na uwagę zasługują elektroniczne cenówki firmy Dasoft. Wspomniana marka ma wieloletnie praktyczne doświadczenie i stale rozwija swoje cyfrowe etykiety cenowe.
Marka Dasoft oferuje produkty, które nie tylko podnoszą efektywność zmian polityki cenowej, lecz również przyczyniają się do poprawy atrakcyjności prezentacji samych cen. Cenówki elektroniczne nie ulegają łatwo uszkodzeniom czy zabrudzeniom, a ich utrzymanie w czystości nie wymaga specjalnych zabiegów pielęgnacyjnych. Wprowadzenie etykiet tego rodzaju zdecydowanie przyczynia się do podniesienia prestiżu sklepu.
Jeżeli szukasz praktycznego sposobu na szybką zmianę cen w swoim sklepie, wybierz elektroniczne cenówki firmy Dasoft i wyprzedź konkurencję dzięki elastycznej polityce cenowej! Skontaktuj się z przedstawicielem Dasoft i zapytaj o indywidualną ofertę.
Informacja prasowa