Reklamy w Google to jedne z najpopularniejszych działań marketingu internetowego. Nic dziwnego – właściwie zaplanowane i zrealizowane reklamy cechują się świetną skutecznością. Dlaczego jeszcze warto z nich skorzystać?
Reklamy Google to rozbudowany system umożliwiający tworzenie, optymalizowanie i wyświetlanie reklam. Pojawiają się zarówno w wyszukiwarce Google, jak i u jego partnerów, co znacznie zwiększa zasięg kampanii promocyjnej. Reklamy produktowe Google pojawiają się w sieci zakupowej Google.
Reklamy produktowe Google to forma reklamy zapewniająca pełną kontrolę nad wyświetlaniem i budżetem kampanii. To administrator konta może zdecydować, jakie produkty, słowa kluczowe i reklamy będą się wyświetlały w kampanii, a jakie frazy można z niej wykluczyć. W zaawansowanym i bezpłatnym systemie Google można kompleksowo podglądać i analizować efekty wyświetlanych kampanii. Narzędzie pokazuje także, ile mniej więcej trzeba zapłacić za kliknięcie w reklamę wyświetlaną na dane zapytanie.
Niewątpliwym atutem kampanii Google jest możliwość wyświetlania reklam do konkretnych, ściśle określonych grup docelowych. Reklamy produktowe Google pojawiają się jedynie tym osobom, które poszukują danych towarów bądź usług, które oferuje reklamodawca. Reklamy nie są nachalne i nie wyświetlają się zawsze, wszędzie i za każdym razem. Nie męczą zatem odbiorców, co wpływa na ich skuteczność i pozytywny odbiór. Google zapewnia ponadto możliwość ograniczenia miejsc, w których mogą wyświetlać się reklamy. Można wykluczyć konkretne kanały na YouTube, a także aplikacje i strony partnerów Google.
Zaletą tej formy marketingu jest też możliwość pełnego ustalenia budżetu, jaki chce się przeznaczyć na kampanię. Można dostosować budżet do każdej kampanii osobno albo ustalić budżet wspólny, w którym cała kwota zostanie podzielona na wszystkie kampanie, w zależności od dopasowania do zapytań czy częstości wyświetlania. To daje pewność, że reklamodawca „nie przepali” budżetu i podzieli go na najbardziej efektywne działania.
Reklamy produktowe Google i reklamy tekstowe pojawiają się w wyszukiwarce Google nad wynikami organicznymi. To oznacza, że osoba, która korzysta z wyszukiwarki, najpierw widzi reklamę, a dopiero potem bezpłatne (organiczne) wyniki wyszukiwania. Co istotne, na telefonach komórkowych reklamy te są nawet widoczne bez potrzeby przewijania, co jeszcze zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia w nie przez potencjalnego klienta.
Informacja prasowa