Strona internetowa nastawiona na sprzedaż, czyli jak ze strony www uczynić wirtualnego handlowca

Antoni Kwapisz
12.12.2022

Dawniej sprzedażą, a w zasadzie pozyskiwanie leadów, zajmowali się handlowcy. Dzisiaj rolę tę przejmują strony internetowe. Stają się zarówno źródłem informacji o produkcie, jak i usługach. Sprzedaż nie łączy się już bezpośrednio z firmą. Dzisiaj klienci nauczyli się sami czerpać informacje o usługach czy produktach, które znajdują w sklepach internetowych. Dzięki temu podejmują świadome decyzje zakupowe. 

Jak agencja marketingowa może wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów?

Jako agencja reklamowa mamy wpływ na pewną część ścieżki zakupowej klienta. Dlatego tak ważne jest zadbanie o dobre doświadczenia użytkownika po kontakcie ze stroną, co w efekcie przekłada się na późniejsze pozytywne postrzeganie marki. 

Wtedy możemy mieć prawie pewność, że w kolejnym krokiem użytkownika i jego poszukiwań będzie odwiedzenie naszej strony internetowej. Jeśli celem jest zwiększenie sprzedaży, wtedy najwięcej czasu należy poświęcić czas na tworzenie sklepu internetowego. Następnie trzeba zadbać o sposób, w jaki klient będzie wchodził w interakcję ze stroną www i jej zawartością. Zakomunikuj wartości, które klient nabędzie po zakupie Twojego towaru. Jeśli trafisz w jego oczekiwania, będziesz mógł dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów. 

Wartościowe dane, które pozostawili po sobie klienci, będzie można dostarczyć do działu handlowego. Na początek daj klientom coś takiego, żeby sami chcieli pozostawić do siebie kontakt. Może to być darmowy ebook, fragment kursu lub coś, co klient uzna za wartościowe.

Optymalizacja stron www 

Optymalizacja to jeden z pierwszych etapów procesu sprzedażowego. Potrzebny jest tu duży zasób informacji. Jako agencja reklamowa potrafimy dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy wykazują zainteresowanie stroną internetową. Należy jednak pamiętać, że to wymaga czasu, nawet jeśli mamy świetnie ułożony proces sprzedażowy.  

W dziale sprzedaży nie masz jeszcze jednej możliwości, które daje ci strona www. Jeśli stworzysz stronę internetową i dobrze ją zareklamujesz, to przez całą dobę będzie generowała nowych klientów. A wszystko to za pomocą wcześniej zaplanowanego uczenia się i testowania na dotychczasowych klientach, aby uzyskać jeszcze większą skuteczność. 

Strony internetowe, które mają jasno określone cele sprzedażowe

W naszej firmie bardzo dbamy o to, żeby strona www spełniała swoją funkcję. Chcemy, żeby w jasny sposób komunikowała się z klientami, posiadała konkretny cel sprzedażowy, który został określony na samym wstępie jej tworzenia. 

Na początek powinieneś sobie zadać pytania:

  • czy wyznaczone sekcje i podstrony są przystosowane dla Twoich wymarzonych klientów?
  • czy język komunikacji jest zrozumiały dla grupy odbiorczej? 
  • czy używasz treści, które są w stanie przekonać klientów do zakupu?
  • czy zaprojektowana strona jest nastawiona na jak najwyższy poziom konwersji?
  • czy stosujesz na stronie wezwania do działania?

W tworzeniu stron internetowych dla naszych klientów zawsze bierzemy te wytyczne pod uwagę i chętnie dzielimy się wiedzą, która pomoże w osiąganiu celu sprzedażowego. 

Agencja marketingowa może być Twoim wirtualnym handlowcem 

W INB Marketing tworzymy strony internetowe szyte na miarę. Dla Ciebie też możemy taka zrobić. Pozwól, żeby stała się ona Twoim wirtualnym handlowcem. Niech mówi do klientów właśnie w taki sposób, jaki sobie zażyczysz. W swoim sklepie internetowym zadbaj o to, żeby zostały wyeksponowane te produkty do sprzedaży, na których zależy Ci najbardziej, a nie na tych, które najłatwiej się sprzedają. 

Podsumowanie 

Mamy świadomość, że do sprzedaży części produktów jest konieczny udział człowieka handlowca. Jednak obecnie wiele celów sprzedażowych można osiągnąć za pomocą interaktywnej strony internetowej, które wspiera realizację celów określonych przez klienta. 

Informacja prasowa

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie