Znamy kolor roku 2022 Pantone

Marek Szydełko
04.01.2022

Tradycji musi stać się zadość, dlatego jak zawsze w grudniu poznaliśmy typ Pantone Color Institute na kolor nadchodzącego roku. Choć nie ma to bezpośredniego przełożenia na działania marek i pracujących dla nich agencji, to jednak Pantone może i często jest źródłem wartościowych inspiracji. Kolorem roku 2022 Pantone ogłoszono jasny fiolet, a dokładnie Very Peri 17-3938. Jak instytut uzasadnia ten wybór?

Kolor wpisujący się w trudny i ekscytujący czas przemiany

Jasny fiolet jest kolorem budzącym pozytywne emocje, o uniwersalnej estetyce – pisząc prościej: niemal każdemu się podoba. Wygląda również nowocześnie, dynamicznie, budzi wiosenno-letnie skojarzenia, dlatego nawiązuje do wielkiej przemiany, jaka może czekać światowe społeczeństwa w 2022 roku. Oczywiście jest to czytelne nawiązanie do wciąż trwającej pandemii, z której prawdopodobnie uda nam się wreszcie wyjść w perspektywie kolejnych 12 miesięcy.

Kolor roku 2022 Pantone symbolizuje również kreatywność oraz pomysłowość, czyli cechy, które mogą być nam bardzo potrzebne w dynamicznie zmieniającym się świecie, stojącym przed widmem globalnego kryzysu energetycznego oraz finansowego.

Very Peri 17-3938 to czerwony fiolet nasycony niebieskim odcieniem. Samo Pantone Color Institute podkreśla, że jest to pierwsza w historii instytutu propozycja, która odzwierciedla „globalną innowacyjność i transformację”.

Pantone Color Institute nie tylko wybiera kolor roku, ale także wyznacza trendy kolorystyczne, które będą dominować w komunikacji marek biznesowych. Z tych wskazówek korzystają największe marki świata oraz reprezentujące je agencje kreatywne.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie