Od pewnego czasu zauważamy, że ponownie rośnie liczba zamówień na projekty papeterii firmowej. Do niedawna wydawało się, że ta specjalizacja naszego studia grafiki pozostanie w awangardzie i tego typu zlecenia będą mieć marginalne znaczenie dla działalności agencji. I tutaj zaskoczenie: firmy wracają do korzystania z papeterii, co po głębszym zastanowieniu nie może dziwić.
Akcent na profesjonalizację wizerunku
W dobie cyfrowych kanałów komunikacji mogłoby się wydawać, że papeteria firmowa stanie się archaizmem, zarezerwowanym tylko dla biznesowych „dinozaurów”. Nic bardziej mylnego. Wiele firm, również tych stosunkowo młodych i działających w dynamicznych, nowoczesnych branżach, wraca do papeterii, widząc w niej sposób na profesjonalizację swojego wizerunku.
Starannie zaprojektowana i dobrze wykona papeteria niezawodnie świadczy o tym, że firma przykłada wagę do szczegółów, co jest pozytywnym komunikatem dla jej potencjalnych klientów.
Wzmocnienie i ugruntowanie pozycji marki
Korzystanie z papeterii firmowej to doskonały sposób na wzmocnienie marki, zwłaszcza tej, która niedawno zadebiutowała na rynku i z oczywistych względów nie budzi jeszcze zaufania – zwłaszcza wśród potencjalnych kontrahentów.
Warto zaznaczyć, że sama papeteria przestała być już narzędziem promocji marki wśród klientów. Bardziej służy nawiązywaniu i zacieśnianiu kontaktów biznesowych w branży, zwłaszcza w sektorach, w których nadal ceni się tradycyjne formy komunikacji (tzw. branże starej gospodarki).
Efektownie zaprojektowana papeteria pozwala uwydatnić elementy identyfikacji wizualnej marki, takie jak logo, kolorystyka i typografia, co wspomaga budowanie spójnego wizerunku i ułatwia jego zapamiętanie przez potencjalnych partnerów biznesowych.
Zwiększenie zaufania i wiarygodności
Tradycyjna korespondencja biznesowa z użyciem firmowej papeterii może zwiększyć zaufanie i wiarygodność firmy. Na pewnym poziomie kontaktów biznesowych, powiedzmy od dyrektorów wzwyż, taka forma komunikacji jest bardzo mile widziana i nadal stanowi standard.
W czasach, gdy e-maile mogą być łatwo zignorowane lub przeoczone, oferta przedstawiona na firmowym papierze może o wiele skuteczniej przyciągnąć uwagę odbiorcy i skłonić go do bliższego przyjrzenia się złożonej propozycji. Taka tradycyjna komunikacja jest również postrzegana jako bardziej wiarygodna i profesjonalna.