Ulotki wydają się być totalny marketingowym archaizmem. Młodsi przedsiębiorcy nawet nie rozważają inwestycji w ten nośnik reklamy, wychodząc z założenia, że nie ma to żadnego sensu i dużo lepiej jest skupić się na Internecie. To błąd, ponieważ ulotki wciąż mogą być naprawdę skuteczną formą reklamy – zwłaszcza w przypadku firm, które kierują swoją ofertę do klienta lokalnego. Sprawdź, dlaczego warto przynajmniej pomyśleć o inwestycji w ulotki reklamowe.
Niski koszt reklamy
Koszt produkcji ulotek jest właściwie marginalny – płacimy tylko za usługę drukarni. Nieco więcej trzeba natomiast wydać na usługę graficzną oraz copywriterską – i na tym nigdy nie oszczędzamy, ponieważ od pracy tych specjalistów zależy rzeczywista skuteczność kampanii ulotkowej.
Duży zasięg
Ulotki to – oczywiście zachowując wszelkie proporcje – taki „Internet offline”. Również niosą ze sobą jakąś wartość informacyjną, pozwalają się czegoś dowiedzieć, a przy tym zapewniają kontakt z marką, której oferta może być dla nas interesująca.
Masowo rozdawane ulotki zawsze spowodują wzrost świadomości istnienia marki przedsiębiorstwa, choć oczywiście trudno tutaj mówić o precyzyjnym celowaniu kampanii do określonej grupy docelowej produktu/usługi.
Łatwy kolportaż
Rozdawanie ulotek nie jest ani skomplikowane, ani kosztowne – bywa natomiast czasochłonne, dlatego z reguły powierza się to zadanie uczniom lub osobom chcącym sobie dorobić do świadczeń socjalnych.
Innym pomysłem na kolportaż ulotek jest dogadanie się z innymi przedsiębiorcami w okolicy i wzajemne udostępnienie swoich punktów na ulotki, które mogą np. czekać na klientów w poczekalniach.
Stosunkowo wysoki ROI
To może być bardzo zaskakująca informacja, zwłaszcza dla osób, które interesują się teorią i praktyką marketingu, a do tej pory nie przyglądały się ulotkom. Okazuje się, że ROI dla tych nośników wynosi przeciętnie między około 2 procent a 10 procent. To całkiem niezły wynik, porównywalny z dobrymi kampaniami linków sponsorowanych i banerami internetowymi.
Innymi słowy: kampania reklamowa z wykorzystaniem ulotek może być skuteczna, dlatego nie warto jej z góry odrzucać. Możesz np. potraktować ulotki w formie elementu wspierającego główne działania marketingowe prowadzone online.