Słaba kondycja rynku prasowego jest konsekwencją tego, że reklamodawcy nie traktują już tytułów drukowanych jako atrakcyjnego miejsca promocji. Gazety nie są już pierwszym, drugim, a nawet trzecim wyborem. Nie można jednak generalizować i mówić, że wykupienie reklamy w prasie to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Podajemy 5 argumentów przemawiających za tym, aby się na to zdecydować.
- Reklama trafia do zamożnych ludzi – to fakt, o którym często się zapomina. Kto kupuje prasę? Ci, których na to stać. W dobie darmowych informacji dostępnych w Internecie płacenie kilku czy kilkunastu złotych za gazetę może być uznane za rozrzutność. Reklamodawca powinien to wykorzystać i trafić ze swoim przekazem do ludzi, którzy naprawdę mają pieniądze na zakup jego produktów czy usług.
- Ceny spadają – reklamowanie się w prasie kiedyś było bardzo drogie. Kiedyś, czyli przed erą Internetu. Obecnie wykupienie nawet sporej powierzchni reklamowej w czasopiśmie jest dostępne na kieszeń każdej przeciętnej firmy. Reklama w prasie codziennej to już wydatek wręcz śmieszny w stosunku do zasięgu.
- Możliwość bardzo dokładnego określenia grupy docelowej – to duży atut prasy branżowej. Wiadomo przecież, że miesięcznik z poradami dla budujących dom kupią wyłącznie osoby już budujące lub dopiero planujące budowę. Dzięki temu reklamodawca ma pewność, że jego reklamę zobaczą osoby naprawdę zainteresowane produktem (w tym przypadku mogą to być np. okna czy dachówka).
- Wydawcy oferują coraz więcej – właściciele tytułów prasowych mają świadomość, że rynek zagarnia dla siebie Internet. Zamiast z tym walczyć próbują to wykorzystać. Dlatego praktycznie zawsze reklamodawca decydujący się na wykupienie reklamy w gazecie otrzyma propozycję umieszczenia baneru na stronie internetowej tytułu czy w jego e-wydaniu. Może również liczyć na promocję w mediach społecznościowych.
- Prestiż – choć większość Polaków jako źródło swojej wiedzy o świecie najczęściej wskazuje telewizję i Internet, to nadal za najbardziej opiniotwórcze medium uznajemy prasę drukowaną. Budzi ona po prostu większe zaufanie. W dużym stopniu przenosi się ono na reklamodawców publikujących komunikaty w prasie. Czytelnik może myśleć, że skoro reklama danego produktu pojawiła się w cenionym przez niego tytule, to musi to być coś godnego uwagi.
Teraz zajrzyj do naszego drugiego poradnika, w którym wymieniamy 5 argumentów przeciwko reklamowaniu się w prasie i podejmij decyzję optymalną dla Twojej firmy.