To dobry moment, by reklamować się w radiu. Dlaczego?

Mariusz Siwko
15.06.2018

Radio jest drugim najstarszym medium na świecie – zaraz po prasie. Wciąż ma wielu wiernych słuchaczy, jednak nie da się ukryć, że cała branża radiowa przeżywa bardzo trudny okres. Rozwój Internetu, aplikacji streamingowych oraz telewizji spowodował, że coraz mniej osób rozpoczyna dzień od włączenia radioodbiornika. W eterze nie jest jednak aż tak źle, by kompletnie pominąć korzyści wynikające z reklamowania się w radiu. Jeśli rozważasz ten krok, to wiedz, że właśnie teraz jest na to najlepszy moment.

Gwałtowny zjazd cenników

Grzech tego nie wykorzystać! Jeszcze 10 lat temu na reklamę w radiu, szczególnie ogólnopolskim, mogli sobie pozwolić nieliczni przedsiębiorcy. To medium samo siebie traktowało, jako elitarne, stąd też obowiązywały bardzo wysokie cenniki. Teraz to się zmieniło.

Wykupienie miesięcznej kampanii reklamowej w lokalnej, ale popularnej stacji, może Cię kosztować zaledwie 2-3 tysiące złotych. Oczywiście w stacjach ogólnopolskich ceny są znacznie wyższe, ale w porównaniu do np. telewizji, to wciąż okazja.

Radio udanie romansuje z Internetem

Nie ma dziś szanującej się stacji radiowej (popularnej), która nie wykorzystywałaby Internetu. Stacje mają własne portale informacyjno-rozrywkowe, które często przyciągają znacznie więcej czytelników niż antena słuchaczy. Stacje radiowe mogą więc oferować swoim klientom różne formy reklamy, także z wykorzystaniem sieci.

Wielka otwartość na potrzeby reklamodawców

Szczególnie widać to podejście w stacjach lokalnych. One często dosłownie walczą o przetrwanie, a mimo to utrzymują wysokie wyniki słuchalności. Naprawdę warto to wykorzystać. Zgłoś się do takiej stacji i zapytaj o ofertę reklamową. Na 100% zostaną Ci zaproponowane przeróżne, atrakcyjnie wycenione formy, w tym np. audycje sponsorowane.

Postępujący proces sieciowania radia

Sieciowanie polega na tym, że pod jednym szyldem funkcjonuje wiele stacji radiowych rozsianych po całej Polsce. To często jedyny sposób na ratowanie podupadającego biznesu radiowego. Wielkim stacjom zależy na tym, by mieć własną częstotliwość w danym regionie – zamiast więc występować o jej przyznanie do KRRiT (co często trwa latami), szybciej i łatwiej będzie wykupić stację i włączyć ją do swojej sieci.

No dobrze, ale co to ma wspólnego z reklamą? Otóż wykupując kampanię reklamową w stacji lokalnej należącej do sieci ogólnopolskiej, masz możliwość zaistnienia na tzw. „dużej” antenie. Firmom często są oferowane pakiety reklamowe, które obejmują również emisję spotów na antenie ogólnopolskiej.

Jeśli więc od dłuższego czasu chodzi Ci po głowie pomysł zareklamowania się w radiu, to lepszego momentu nie znajdziesz. Przeczytaj nasze pozostałe poradniki, z których dowiesz się m.in., jak wybrać odpowiednią stację radiową.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie