Wystarczy zajrzenie do jakiegokolwiek katalogu firm, aby przekonać się, że Elbląg jest bardzo konkurencyjnym rynkiem dla agencji reklamowych. W mieście jest ich na tyle dużo, że można wręcz mówić o nadpodaży tego typu usług. To dobra sytuacja dla klientów, ale gorsza dla samych agencji, bo te w walce o zlecenia często stosują starą zasadę: niska cena czyni cuda. Profesjonalne agencje reklamowe, które działają w Elblągu od wielu lat, niekoniecznie chcą brać w tym udział. Jak na nie trafić? Na co zwracać uwagę przed podpisaniem umowy?
Branża reklamowa zmienia się w tak błyskawicznym tempie, że wieloletnie doświadczenie na rynku nie musi być wcale decydującym kryterium. Warto jednak zwrócić na to uwagę. Od lat na rynku, także elbląskim, pojawiają się agencje, które powstały dzięki urzędowym dotacjom, a po jej rozliczeniu zwijały manatki. Powód? Brak klientów. To zawsze wynika ze słabej jakości usług.
W samym Elblągu działają agencje, które utrzymują się na rynku od dobrych kilkunastu lat. Są znane, cenione przez klientów, jednak na pewno nie będą „zabijać się” o zlecenia oferując nierealnie niskie ceny. Dlatego licząc na współpracę ze świetnym partnerem trzeba przygotować się na to, że nie uzyskamy stawek charakterystycznych dla hobbystów czy osób działających – nazwijmy rzecz po imieniu – na czarno.
Portfolio jest najbardziej wymiernym wskaźnikiem jakości i profesjonalizmu danej agencji. Jeśli wybrana przez nas firma nie ma się czym pochwalić (lub nie chce tego robić), to jest to czytelny znak, że pora poszukać pomocy u konkurencji.
Analizując portfolio zwróćmy uwagę, czy dana agencja nie realizowała projektów dla znajomych firm. Jeśli tak, warto się z nimi skontaktować i zapytać o opinię. Elbląski rynek nie jest wcale tak rozbudowany, dlatego nie ma problemu ze skorzystaniem z klasycznej poczty pantoflowej.
Agencje reklamowe działające w Elblągu wyraźnie dążą do tego, aby oferować swoim klientom kompleksowe usługi. Jest to zrozumiałe – chodzi w końcu o to, aby klient „nie uciekł” do konkurencji, co może się skończyć utratą zlecenia. Dla klientów kompleksowe usługi reklamowe są najlepszym rozwiązaniem. Nie tracimy czasu na zlecanie projektów różnym firmom, możemy się rozliczyć jedną fakturą, otrzymujemy gwarancję, że nasze zlecenie będzie pod opieką jednej wyznaczonej osoby. To spora wygoda.
Ową kompleksowość warto jednak oczywiście zweryfikować. Zbyt wiele agencji chwali się tym, że realizuje wszelkie projekty, a później zleca je podwykonawcom (najczęściej innym elbląskim agencjom). Sprawdźmy więc, czy firma ma jakiś lokal, czy dysponuje własnym sprzętem, czy zatrudnia pracowników i specjalistów z różnych dziedzin. Dzięki temu ograniczamy ryzyko nieterminowego otrzymania zamówionego projektu i błędów popełnianych podczas przekazywania pracy innym wykonawcom.
Są to podstawowe metody oceny wiarygodności i profesjonalizmu agencji reklamowej. Wybór w samym Elblągu jest duży, dlatego żadna firma nie powinna mieć problemu z nawiązaniem współpracy z naprawdę dobrej jakości partnerem.