Kolejny sukces promocyjny Gdańska w mediach społecznościowych. Tym razem profil miasta na Instagramie znalazł się wśród najlepiej ocenianych na całym portalu. Nie chodzi jedynie o popularność mierzoną liczbą użytkowników, ale przede wszystkim o ich inspirowanie i zachęcanie do dalszych odwiedzin.
Piękne zdjęcia, aktywne prowadzenie profilu
Zestawienie 10 inspirujących profili na Instagramie opublikował portal komórkomania.pl. Wybór jest oczywiście subiektywny, ale dla Gdańska bardzo korzystny. Miejski profil znalazł się w tym towarzystwie i został oceniony wyjątkowo entuzjastycznie.
Komórkomania.pl podkreśla, że Gdańsk stworzył na Instagramie prawdziwy, piękny album. Znajdują się w nim głównie zdjęcia publikujące historię miasta i jego rozwój przez lata. Duże znaczenie dla użytkowników ma fakt, że miasto stara się okraszać zdjęcia ważnymi informacjami nie tylko historycznymi, ale także mającymi charakter zaproszeń do spaceru po gdańskich ulicach. Nie brakuje wiadomości o zbliżających się wydarzeniach kulturalnych, co nadaje profilowi interaktywnego charakteru.
Inne oblicze miasta Neptuna
Profil @gdansk_official warto odwiedzić z kilku powodów. Zdjęcia są bardzo dobrej jakości, współczesne są doskonale kadrowane (widać, że nad całością czuwają specjaliści), brakuje również sztampy, jakiej można by się spodziewać po miejskim profilu. Owszem, są zdjęcia fontanny z Neptunem, ale wykadrowane tak, że mało który turysta oglądał obiekt z takiej perspektywy.
Twórcy profilu mają jasno postawiony cel – odczarować stereotypowe myślenie o Gdańsku, jako o mieście Neptuna i Żurawia. Dominują więc zdjęcia mniej znanych zakątków miasta, które turyści odwiedzają rzadko lub wcale. W ten sposób mamy do czynienia z wirtualnym przewodnikiem po Gdańsku i kalendarzem wydarzeń w jednym. Siłą profilu jest to, że swoje inspiracje znajdą tu nie tylko turyści, ale także rodowici mieszkańcy Gdańska. Miasto ma bowiem wiele tajemnic do odkrycia.
Przemyślana kampania w mediach społecznościowych
Aktywność Gdańska na Instagramie jest kolejnym elementem mocno rozbudowanej strategii komunikacyjnej miasta. Specjalistom od promocji i social media udaje się pobudzić zainteresowanie Gdańskiem na głównych portalach – poza Instagramem także na Facebooku i Twitterze. Trudno pominąć starania miasta, które są doceniane we wszelkich rankingach dokumentujących aktywność miejskich profili w sieci. Gdańsk zawsze w nich przoduje.
Ważne jest także to, że pokazywanie najpiękniejszego oblicza miasta na Instagramie mobilizuje mieszkańców Gdańska i wzmacnia ich utożsamianie się z miastem. Społeczność zgrupowana wokół profilu będzie kolejnym „nośnikiem” promocyjnym, co ma ogromne znaczenie dla dalszej kampanii wizerunkowej miasta.