Gdańsk podbija Twittera. Miejski profil jednym z najpopularniejszych na portalu

Antoni Kwapisz
15.06.2015

Gdańsk nie zwalnia tempa w wyścigu o króla polskiego Internetu. Po wielkich sukcesach osiąganych przez profil miasta na Facebooku, tym razem spece od promocji podbijają opiniotwórczego Twittera. Profil Gdańska na tym portalu jest już zaliczany do absolutnej czołówki pod względem aktywności i angażowania użytkowników.

Gdański profil na Twitterze z ponad sześcioma tysiącami śledzących

Dane o wynikach promocji polskich miast w mediach społecznościowych zbiera portal SoTrender, który tym razem opublikował analizę grudnia 2014 roku dotyczącą Twittera. Gdańsk okazał się zdecydowanie najbardziej aktywnym miastem na tym portalu, choć jeszcze nie osiągnął największej liczby śledzących.

W zestawieniu profili związanych z polskimi miastami, które podsumowuje liczbę followersów, przoduje Lotnisko Chopina w Warszawie, które notuje blisko 64 tysiące stałych śledzących. Na drugim miejscu jest Kulturalna Warszawa z wynikiem blisko 40 tysięcy, a na trzecim Wrocław z nieco ponad 21 tysiącami followersów. Gdańsk w tym rankingu zajmuje 5. miejsce (6300 śledzących) ustępując jeszcze Warszawie (9622).

Pozycja poza podium, ale towarzystwo iście wyborowe. Pamiętajmy, że w polskich realiach Twitter jest przede wszystkim medium szybkiego przekazywania informacji dla mediów, nie dziwi więc, że wyjątkowo popularny jest największy w Polsce port lotniczy (informacje o opóźnieniach, zmianach i awariach) oraz akademicki Wrocław i stolica. Gdańsk prowadzi bardzo szeroką politykę informacyjną, korzystając także masowo z Facebooka i własnych kanałów dystrybucji treści, dlatego piątą pozycję trzeba w jego przypadku traktować jak spory sukces.

Gdańsk angażuje użytkowników Twittera

Warto wspomnieć, że profil Gdańska na Twitterze zaliczany jest do kategorii Podróże i Miejsca. Biorąc ją pod lupę globalnie, starania gdańskich specjalistów od social media nie mają sobie w niej równych. Mimo, że profil nie osiągnął największej liczby śledzących, to zdecydowanie najmocniej angażuje ich do działania – chodzi oczywiście o komentowanie wrzuconych tweetów. Badanie SoTrender pokazuje, że każda wrzucona na profil wiadomość spotyka się ze średnio 12 odpowiedziami. Znakomity wynik.

Profil Miasto Gdańsk jest w swojej kategorii najczęściej wymienianym profilem na całym Twitterze. W różnych wiadomościach w grudniu 2014 roku wspomniano o nim ponad 1200 razy. Drugi w tym zestawieniu profil Lotniska Chopina osiągnął o połowę gorszy wynik.

Gdańsk wygrywa także w rankingu ogólnej aktywności śledzących, najmocniej angażując do dyskusji w porównaniu do podobnej wielkości profili.

Gdańsk dobrze wykorzystuje Twittera do promocji

Twitter jest obecnie jednym z najpopularniejszych i najlepszych miejsc do wywoływania dyskusji w sieci i Gdańsk skrzętnie z tego korzysta. Widać, że administratorzy mają jasno wytyczoną formułę działania i wrzucają treści ciekawe, angażujące i o dużym stopniu prawdopodobieństwa powołania się na nie przez inne profile. To wzmaga zainteresowanie profilem Miasta Gdańsk, a przez to samym miastem.

Wart podkreślenia jest fakt, że doskonałe wyniki profilu w grudniu nie są przypadkowe. Miasto Gdańsk już od wielu miesięcy utrzymuje się w czubie najpopularniejszych profili w swojej kategorii, a pod względem zaangażowania śledzących zostawia konkurencję daleko w tyle.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie