Gdańsk w nowej reklamie Pomorza. Nie chce się stąd wyjeżdżać?

Marek Szydełko
02.05.2015

Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna powoli zaczyna aktywną kampanię promocyjną przed zbliżającym się sezonem wakacyjnym. Trzeba przyznać, że dość ciekawie kusi zagranicznych turystów, wykorzystując do tego nowy spot promocyjny. Obejrzeliśmy, nie jesteśmy zachwyceni, ale bijemy brawa za zaangażowanie. Gdańskowi poświęcono w tym spocie sporo miejsca.

Promocja Pomorza oparta na Gdańsku

Nowy spot promocyjny ma mocno eksponować potencjał turystyczny, naturalny i kulturowy całego regionu. Wszystkie te elementy znajdziemy oczywiście w Gdańsku, nic więc dziwnego, że obok plaż Bałtyku stał się on osią filmiku reklamowego, który jest już dostępny w sieci. Możecie go obejrzeć poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=HolaubyRXRQ

Nie jest to oczywiście spot spektakularny ani jakoś wyjątkowo pomysłowy, ale trzeba przyznać, że zachęca do odwiedzenia Pomorza i samego Gdańska, a o to przecież tu chodzi. Szkoda, że nie dowiadujemy się niczego nowego o potencjale regionu, bo Neptuna i brzeg Motławy każdy znajdzie w pierwszym lepszym przewodniku. Trochę naciągana jest także historia ludzi spóźnionych na samolot, choć całość robi niezobowiązujące, ale jednak przyzwoite wrażenie.

Pomorskie reklamuje się na plecach silnych miejskich marek

Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna przyznaje, że spot ma przede wszystkim pomóc w tworzeniu rozpoznawalności marki Pomorskie. Sam Gdańsk jest już jednak miastem rozpoznawalnym w Europie, ale wielu turystów nie próbuje nawet zapuszczać się w dalsze, szczególnie południowe rewiry województwa. W spocie mocno zaakcentowane są więc obszary bezimienne, choć osią i tak pozostają silne marki, czyli Gdańsk, Sopot i częściowo Gdynia.

Taki zabieg jest celowy, czego twórcy spotu w ogóle nie ukrywają. Przyjazd zagranicznego turysty do Gdańska czy Sopotu ma być dopiero początkiem ich przygody z Pomorzem. Dynamiczna metropolia, jaką jest Gdańsk, ma budować grunt pod poznawanie innych walorów regionu.

Bursztyn kolejnym magnesem dla turystów

Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna wyprodukowała jeszcze jeden spot promocyjny, którego osią jest tym razem bursztyn. Chodzi o „wyeksponowanie potencjału i różnorodności dziedzictwa bursztynowego”. Efekt poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=0Nh88QQGVTQ

Ten spot będzie promowany głównie na polskim rynku, a wsparciem mają być działania w blogosferze, do których PROT zaprosiła czołowych polskich blogerów. Spot jest dość przyjemny, ciekawie wykorzystano konwencję pozyskiwania bursztynu. Faktem jest, że wielu z nas kompletnie nie pamięta o tym, jakim bogactwem dla Pomorza jest ten minerał, który przecież w Europie stanowi jeden z ważniejszych magnesów przyciągających turystów.

Oba spoty są kolejnym etapem trwającej od lat, bardzo konsekwentnej strategii promocyjnej regionu i Gdańska. Nie jesteśmy zaskoczeni czy wstrząśnięci, ale statystyki dotyczące ruchu turystycznego w stolicy Pomorza potwierdzają słuszność działań urzędników i wynajmowanych przez nich agencji.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie