Gdański profil na Facebooku jednym z najpopularniejszych fanpag'ów polskich miast

Antoni Kwapisz
25.04.2015

Jeśli ktoś sądzi jeszcze, że Facebook jest niewinnym portalem integrującym ludzi i „czasozabijaczem” w nudnej pracy, to jest w wielkim błędzie. Portal to obecnie jedno z najmodniejszych miejsc promocji dla firm, koncernów, a nawet całych miast. Fakt ten doskonale wykorzystuje Gdańsk, którego profil jest jednym z najpopularniejszych polskich miejskich fanpag'ów na Facebooku.

Miejscy giganci na Facebooku

Portal SoTrender opublikował niedawno swoją analizę ruchu w mediach społecznościowych i wynika z niej jasno, że gdański profil na Facebooku należy do absolutnej czołówki pod względem popularności. W styczniu zajął bardzo wysokie, czwarte miejsce, które utrzymuje od wielu miesięcy. Liczba stałych fanów profilu ustabilizowała się na poziomie 136.000 i wzrosła w stosunku do grudnia o 2%.

Pierwsze miejsce kategorii najpopularniejszych miejskich fanpage'ów zajął profil Warszawa Nieznana z ponad 243.000 użytkowników. Na drugim miejscu jest Wrocław (175.000 fanów), a na trzecim Warszawa, która wyprzedziła Gdańsk o zaledwie 132 użytkowników. Pamiętajmy jednak, że skalą popularności na Facebooku nie jest tylko liczba fanów profilu.

Gdańsk z najbardziej angażującym profilem miejskim

Profil Gdańska zdecydowanie wyprzedza inne pod względem stopnia angażowania użytkowników. Procent zaangażowanych fanów wynosi dla tego fanpage'a aż 26%, co oznacza, że regularne akcje na profilu podejmuje ponad 36 tysięcy osób. Nieco lepsze współczynniki osiągnęły tylko Białystok, Łódź i Gdynia, które mają jednak zdecydowanie mniej fanów. Dla wyjaśnienia – pod hasłem „zaangażowanie” rozumiemy wszelkie reakcje na zamieszczane na profilu treści, np. kliknięcie „Lubię to” lub komentowanie.

Profil Miasto Gdańsk jest także liderem pod względem interaktywności. Tym mianem określa się wszystkie aktywności wokół profilu podejmowane w ostatnim miesiącu w odniesieniu do profili o podobnej wielkości.

Ostatnim elementem podsumowującym aktywność polskich miast na Facebooku jest ocena obsługi klienta. Brzmi urzędowo, a chodzi w praktyce o czas, w jakim administratorzy profilu odpowiadają na komentarze i uwagi użytkowników. Profil Miasto Gdańsk i tu okazał się najlepszy, osiągając imponujący czas reakcji na poziomie 2 godzin i 40 minut. Dla porównania w przypadku Warszawy Nieznanej są to blisko 2 dni! Miasto Gdańsk osiągnęło te najwyższy procent reakcji, wynoszący prawie 78% - oznacza to, że administrator odpowiedział na 78% wszystkich komentarzy.

Gdańsk świetnie promuje się na Facebooku

Aktywne i bardzo konsekwentne prowadzenie oficjalnego profilu Gdańska na Facebooku musi imponować i zwracać uwagę. Trzeba przyznać, że fanpage miasta jest bardzo przejrzysty, ciekawy, spójny i naprawdę solidnie prezentuje ofertę turystyczną Gdańska. Ambicją władz miasta jest, aby profil stał się jednym z głównych nośników informacji o tym, co dzieje się w stolicy Pomorza i ta polityka przynosi efekt.

Warto wspomnieć, że Gdańsk jest bardzo aktywny także w innych mediach społecznościowych, na Twitterze i Instagramie. Widać, że stworzenie tak rozbudowanego działu promocji i otoczenia prasowego prezydenta przynosi pod tym względem wymierne korzyści. Jeśli nie spadnie poziom obsługi oraz jakość prezentowanych treści, kwestią czasu jest osiągnięcie przez Miasto Gdańsk pozycji lidera polskiego Facebooka.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie