Profesjonalna strona internetowa – pomysł na rozwój biznesu dla elbląskich firm

Remigiusz Szulc
25.10.2015

W Elblągu zarejestrowanych jest kilkaset firm – zarówno dużych przedsiębiorstw, jak i jednoosobowych działalności gospodarczych. Co je łączy? To, co wszystkie firmy działające na wolnym roku – olbrzymie zaangażowanie środków w walkę o klientów. Choć zmieniają się mody i techniki, to do tej pory nikt nie wymyślił tańszego (w relacji cena-efekt) narzędzia promocyjnego niż profesjonalna strona internetowa. Trudno więc zrozumieć, dlaczego duża grupa elbląskich firm wciąż nie ma swoich witryn www. Przedstawiamy Wam 5 argumentów, które powinny Was zmotywować do natychmiastowej zmiany tego stanu rzeczy.

 

  1. Reklama, która dociera do tysięcy klientów – w Elblągu mieszka nieco ponad 120 tysięcy osób. To nie jest bardzo wydajny rynek dla firm, które powinny szukać kontaktów handlowych także poza granicami miasta i województwa, a nawet kraju. Nie zrobić tego bez aktywnej promocji w sieci. Tę promocję na pierwszym, najważniejszym poziomie, zapewnia właśnie profesjonalna strona internetowa.
  2. Jeden wydatek, darmowa reklama na lata – elbląscy przedsiębiorcy inwestują spore środki w reklamę zewnętrzną, druk ulotek, plakatów i banerów. Problem w tym, że taka forma promocji wymaga sukcesywnego wznawiania i kolejnych wydatków. Inwestując w profesjonalną stronę www ponosimy jednorazowy koszt, ale korzystamy z niej przez wiele lat, ewentualnie wprowadzając tylko delikatne zmiany w grafice i zawartości. Nie ma tańszej reklamy rozłożonej tak bardzo w czasie.
  3. Budowanie prestiżu i wizerunku – dla firm atrakcyjni są klienci, którzy mają pieniądze. To coraz częściej młodzi ludzie, którzy wywodzą się z pokolenia Internetu. Jeśli nie mogą znaleźć firmy w sieci, to ona dla nich nie istnieje. Nie zaufają przedsiębiorcy, który nie ma strony www i nie wykorzystuje nowoczesnych narzędzi promocyjnych. To dla klientów sygnał, że firma się nie rozwija, a zatem nie gwarantuje odpowiedniego poziomu usług.
  4. Nowoczesna forma prezentowania oferty – każda firma się w czymś specjalizuje, ale klienci muszą się o tym dowiedzieć. Z pewnością nie będą mieli ochoty zbierać tych informacji telefonicznie czy osobiście. Chcą dostać wszystkie dane już, teraz, tam, gdzie akurat się znajdują. A najczęściej spędzają czas przy komputerze i w Internecie. Profesjonalna strona www jest dla nich właśnie nośnikiem oferty firmy i jedynym miejscem, w którym chcą się z nią zapoznać. Nie wolno tego bagatelizować.
  5. Dostosowanie do wymagań nowoczesnego rynku – to nieprawda, że w niektórych branżach posiadanie strony internetowej jest zbędne. Nie ważne, co produkujemy, co sprzedajemy, jakie usługi oferujemy – zawsze ktoś będzie szukać ich w Internecie. Jeśli nas tam nie ma, to nasza oferta pozostanie dostępna tylko dla zamkniętego kręgu klientów, zwykle z rynku lokalnego. A lokalność już nie wystarcza – szczególnie w Elblągu, który nie stanowi silnego zaplecza w postaci ogromnej liczby klientów.

Wniosek? Profesjonalna strona internetowa nie jest wyborem, ale koniecznością. Oczywiście jeśli mówimy o firmach, które naprawdę chcą poszerzyć grono swoich klientów i zwiększyć swoje szanse na biznesowy sukces. Sprawdza się to tak samo w Warszawie, Londynie, Nowym Jorku i Elblągu. Internet nie stawia bowiem granic.

Zobacz projekt profesjonalych stron dla firm (grupa SpecOK), cena 1600 zł netto.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie