W Elblągu funkcjonuje spora liczba portali internetowych, spora cześć z nich prezentują słaby poziom merytoryczny, techniczny a co za tym idzie nie są atrakcyjnym miejscem reklamowym. Zaawansowana baza firm, rozbudowane ogłoszenia, kamery on-line, blogi, system ERP dla firm - to tylko nieliczne atrakcje portalu
Krótka charakterystyka z oceną skuteczności:
ELBLAG.NET - www.elblag.net
Najnowocześniejszy portal nie tylko na terenie Elbląga, ale również najnowocześniejszy portal miejski w Polsce. Oferuje szereg niespotykanych technologii i usług dla użytkowników. Gazeta internetowa na dobrym poziomie.
Ocena skuteczności reklamy:
Portal oferuje obecnie najskuteczniejszą reklamę na terenie Elbląga i okolic. Reklama ściśle dopasowana do grup docelowych (wynika to już choćby z samej konstrukcji portalu). Reklama płatna za odsłony - czyli w połączeniu z podziałem na grupy docelowe to najskuteczniejsza reklama na portalach elbląskich.
Cena reklamy / skuteczność (w skali 1 do 6): 4
Portel - www.portel.pl
Najdłużej działający portal na rynku Elbląskim. Od dłuższego czasu portal nie przeszedł żadnych modernizacji (ani graficznej a ni technologicznej) - przez co jest mało atrakcyjny wizualnie oraz funkcjonalnie. Na portfelu w zasadzie skutecznie funkcjonują tylko ogłoszenia. Poziom gazety: przeciętny.
Ocena skuteczności reklamy:
Portel może pochwalić się dużą ilością odsłon, niestety nie przekłada się to na skuteczność reklamy. Słaba możliwość dopasowania reklamy do grup docelowych (obszary na portalu), technologia strony (niepotrzebne przeładowania strony w skutek stosowania starych technologii oraz celowo zbudowana konstrukcja portalu) oraz skupianie się użytkowników na ogłoszeniach - powoduje, że reklama na tym portalu nie należy do bardzo efektywnych. Dla klienta bardziej opłacalne będzie zamieszczenie ogłoszenia (większa skuteczność) niż prowadzenie kampanii reklamowej.
Cena reklamy/ skuteczność (w skali 1 do 6): 4
ELBLAG24 - www.elblag24.pl
Najbardziej kontrowersyjny portal w Elblągu. Kontrowersje budzi zarówno właściciel, jak i publikowane treści, które często są niezgodne z prawdą. Takie skupienie się na kontrowersyjnych tematach (wypadki, nieprawdziwe twierdzenia o politykach polityce) - powodują pewien napływ użytkowników, niestety skutecznie zniechęcają reklamodawców.
Ocena skuteczności reklamy:
Ze względu na kontrowersyjny charakter portalu nie zalecam tej formy reklamy. Powiązanie własnej marki z jakąkolwiek forma działalności portalu może być szkodliwe dla tej marki.
INFO.ELBLAG.PL - www.info.elblag.pl
Portal działający ok 10 w Elblągu. W zasadzie dopiero od 2-3 lat może mówić o sensownej liczbie odwiedzających. Niestety od ok 1 roku spadł poziom merytoryczny portalu, właściciel portalu nie potrafi również zachować neutralności w kwestiach politycznych(ocena własna).
Ocena skuteczności reklamy:
Na tym portalu w zasadzie skuteczność mają reklamy zamieszczone na głównej stronie w tym pop-up. Pozostałe formy reklamy ,np. ogłoszenia, katalog firm nie mają w zasadzie żadnej skuteczności.
Cena reklamy/ skuteczność (w skali 1 do 6): 4 (Uwaga: tylko jedna forma reklamy)
Pozostałe portale w zasadzie nie mają udziału w elbląskim rynku (mało użytkowników, niska liczba odsłon, etc).