Reklama na trójmiejskich peronach SKM. Jakie warunki są do spełnienia?

Andrzej Winnicki
26.05.2015

iedawno opisywaliśmy dla Was możliwości, jakie stoją przed firmami chcącymi reklamować się w wagonach i na wagonach Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Zarządca SKM nie jest w ciemię bity i idzie o krok dalej, oferując umieszczanie reklam na peronach na całej trasie. Przystanków jest sporo, nie brakuje więc miejsca do reklamowania się. Ile to kosztuje i jak wygląda cała procedura?

Reklama na peronach SKM dla szukających dużej grupy odbiorców

Początki są identyczne, jak w przypadku starania się o umieszczenie swojej reklamy w wagonach SKM. Pierwsze kroki kierujemy do działu marketingu firmy, a ponieważ chcemy w niej zostawić trochę pieniędzy, zostaniemy przyjęci z otwartymi ramionami.

Następnie musimy wybrać, gdzie i w jakiej formie chcemy się reklamować na peronach Szybkiej Kolei Miejskiej. Do wyboru mamy kilkanaście stacji, mniej i bardziej uczęszczanych, więc miejsca dla zainteresowanych reklamą firm powinno wystarczyć.

Warto wspomnieć, że Szybka Kolej Miejska każdego dnia przewozi średnio 106.000 osób, co w skali miesiąca daje 3 miliony potencjalnych klientów. Gdzieś muszą wysiąść, gdzieś poczekać na kolejkę, a nudząc się (i nie mając akurat przy sobie smartfona), mogą też chętnie poprzyglądać się reklamom. Korzyść na pewno jest, ale ile ona kosztuje?

Reklama w gablotach

Pierwszą legalną możliwością reklamowania się na peronach SKM jest wykupienie miejsca w specjalnych gablotach. Większość z nich lata świetności ma dawno za sobą, ale chodzi przecież o to, co znajdzie się za szybką.

Gabloty umieszczone są na wybranych stacjach Szybkiej Kolei Miejskiej, a konkretnie na Gdańsku Zaspie, Gdańsku Przymorzu Uniwersytecie, Gdyni Orłowo, Gdyni Redłowo, Gdyni Chyloni, Gdyni Cisowej, Rumi i Rumi Janowo.

Wynajęcie jednej gabloty kosztuje 160 złotych netto za miesiąc. Można w niej umieścić plakat o maksymalnym formacie A1. Aby stać się reklamodawcą w takim miejscu konieczne jest wcześniejsze przedstawienie projektu plakatu do akceptacji.

Podświetlane gabloty

Można oczywiście iść o krok dalej i zainwestować w reklamę nieco nowocześniejszych, podświetlanych gablotach. Nie znajdziemy ich na wszystkich peronach, ale tylko na wybranych. Co ciekawe, nie ma zunifikowanego cennika – im bardziej popularny peron, tym cena umieszczenia reklamy w podświetlanej gablocie jest wyższa.

  • Gdańsk Główny – 250 złotych netto miesięcznie;

  • Gdańsk Politechnika Peron – 230 złotych netto;

  • Gdańsk Politechnika Tunel – 200 złotych netto;

  • Gdańsk Oliwa – 230 złotych netto;

  • Sopot Wyścigi – 230 złotych netto;

  • Sopot – 250 złotych netto;

  • Gdynia Główna Peron – 250 złotych netto;

  • Gdynia Główna Pochylnia – 200 złotych netto;

  • Gdynia Budynek Dworca Podmiejskiego – 250 złotych netto.

W podświetlanej gablocie można umieścić plakat w maksymalnym formacie A0.

Ciekawą opcją dopuszczaną przez zarząd SKM jest wykupienie powierzchni pod baner reklamowy. Tu opłata jest stała i wynosi 100 złotych netto miesięcznie za każdy metr kwadratowy baneru. Oczywiście również konieczne jest przedstawienie projektu do akceptacji.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie