Instagram – niedoceniony kanał komunikacji z klientami. Jak go wykorzystać do promocji marki?

Krzysztof Jagielski
12.10.2016

Mówisz: social media, myślisz: Facebook. Portal Zuckerberga zagarnął dla siebie ogromną część tortu nazywanego mediami społecznościowymi. Jednak na nim świat się nie kończy. Marki mają do wyboru także inne kanały komunikowania się z klientami, a jednym z nich jest Instagram. Wbrew pozorom to nie miejsce tylko dla ładnych dziewczyn robiących „dzióbek” do zdjęcia. Jak Twoja marka może wykorzystać Instagram w celach wizerunkowych i sprzedażowych?

Świetny sposób na prezentowanie produktów

Instagram swoją popularność zbudował na przekonaniu, że lubimy oglądać obrazki – szczególnie te ładne. To prawda, z czego masowo korzystają największe marki. Na Instagramie zbudowano już niejedną potęgę rynku, a podstawę zawsze stanowi odpowiednia prezentacja tematu.

Umieszczając świetne zdjęcie na Instagramie marka może z łatwością zaangażować swoich klientów do jego udostępniania. Nie to jest jednak najważniejsze. Liczy się przede wszystkim stworzenie iluzji i pokazanie potencjalnemu klientowi, że on także może tak wyglądać.

Zdjęcia nie mogą być przypadkowe

Sukcesu na Instagramie na pewno nie osiągnie marka, która będzie tylko wrzucać zdjęcia swoich produktów w oderwaniu od jakiegokolwiek kontekstu. To po prostu nie działa. Czy kogokolwiek zainteresuje fotografia płaszcza na wieszaku lub koszulki rzuconej na łóżko? Raczej nie.

Dlatego firma musi przede wszystkim zadbać o to, aby osoba oglądająca zdjęcie od razu wyobraziła sobie siebie w tej konkretnej sytuacji. Poczuła się dobrze. Uwierzyła, że może wyglądać tak samo. Estetyka jest kluczowa, podobnie jak wspomniany kontekst.

Piękna dziewczyna przyodziana w płaszcz podczas „spontanicznego” spaceru przyciągnie uwagę lepiej niż jakakolwiek reklama. Pod zdjęciem zaczną się mnożyć komentarze: „Co to za model płaszcza? Gdzie zrobiono to zdjęcie? Gdzie mogę kupić te buty?” Jest to wyraźny znak, że odwiedzający profil marki zostali zaangażowani do dyskusji o produkcie. Punktem wyjścia było natomiast piękne zdjęcie.

Rada

Marki nieznane powinny natomiast unikać angażowania do sesji profesjonalnych modelek. Lepiej jest sprawiać wrażenie faktycznej spontaniczności i wybrać modelki, które wyglądają „zwyczajnie”. Dzięki temu każdy użytkownik profilu będzie mógł sobie wyobrazić siebie w tej samej sytuacji.

Hashtagi – filar sukcesu komunikacji na Instagramie

Choć popularne hashtagi kojarzą się przede wszystkim z Twitterem, to można je świetnie wykorzystać także na Instagramie. Są one wręcz konieczne! Świetna fotografia okraszona sugestywnym, interesującym, zabawnym hashtagiem zostanie znacznie szybciej zauważona, a przede wszystkim będzie przekazywana dalej – właśnie z tym hashtagiem.

Na krótkim haśle marka może budować swoją komunikację. Hashtag w sposób naturalny staje się jej sloganem w przestrzeni Instagrama. Sprawdź, jak robią to najpopularniejsze profile – np. Vanity Fair.

Instagram może być zatem znakomitym miejscem do budowania wizerunku marki i konwertowania zainteresowania w zwiększenie sprzedaży. Jednak także tutaj obowiązuje prosta zasada: trzeba inwestować w pomysły, znakomite wykonanie i być aktywnym. „Wadą” Instagrama jest to, że jego użytkownicy nie akceptują bylejakości.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie