Twoja marka nie ma profilu na X (dawny Twitter)? Sprawdź, dlaczego warto to zmienić

Antoni Kwapisz
14.02.2024

X, czyli dawny Twitter, to jedna z najpopularniejszych platform mediów społecznościowych. I choć po zmianie nazwy, a wcześniej po przejęciu jej przez Elona Muska, platforma systematycznie traci na znaczeniu, to nadal jest ważnym polem dyskusji w sieci. Wahasz się, czy założyć profil marki na X i aktywnie go prowadzić? Oto argumenty, które powinny Cię do tego przekonać.

Budowanie zasięgu

X wciąż świetnie sprawdza się w procesie zwiększania świadomości marki, zwłaszcza w grupie profesjonalistów. Jeśli kierujesz swoją ofertę do branżowych ekspertów lub chcesz, aby Twoja marka była kojarzona przez liderów danego sektora, to X jest odpowiednim środkiem do osiągnięcia tego celu.

Narzędzie szybkiej komunikacji

Obecność marki na platformie X warto traktować jako sposób na zyskanie kolejnego kanału komunikacji z klientami. Platforma sprzyja dynamicznej wymianie zdań, uwag, odpowiadaniu na pytania czy prowokowaniu dyskusji wokół marki – bardzo łatwo jest wywołać na niej pozytywne (lub oczywiście negatywne) zamieszanie.

Real Time Marketing

Profil marki na platformie X może być świetnym narzędziem do eksperymentowania z Real Time Marketingiem, czyli np. szybkim reagowaniem marki na jakieś bieżące wydarzenia. Przykładowo: Twoja konkurencja zaliczyła wpadkę z wyciekiem danych osobowych klientów? Opublikuj post na X, że rozczarowanych zapraszasz do siebie, a na zachętę dajesz jeszcze 5% rabatu. Taki post powinien zyskać naprawdę duży zasięg.

Budowanie eksperckiej pozycji

X, a szczególny dawny Twitter, ma renomę portalu do prowadzenia poważniejszych rozmów. Z pewnością są na nim przedstawiciele Twojej branży oraz osoby żywo nią zainteresowane, wśród których możesz zbudować ekspercki autorytet marki – wystarczy regularne publikowanie krótkich, ale merytorycznych wpisów w ramach tzw. microbloggingu. Więcej o tej strategii przeczytasz w innym artykule na naszym portalu.

Wgląd w trendy

Platforma X to dobre miejsce do monitorowania trendów branżowych i preferencji klientów. Obserwując, co jest popularne i jakie tematy są omawiane, możesz lepiej dostosować swoje strategie marketingowe, na przykład inspirując się do tworzenia nowych artykułów na blogu firmowym.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie