Jeszcze kilkanaście lat temu telewizje kablowe przeżywały prawdziwy boom popularności. Dla wielu osób były one oknem na świat i jedyną szansą na uzyskanie dostępu do atrakcyjnych kanałów. Obecnie to się oczywiście zmieniło i telewizje kablowe znacznie straciły na znaczeniu (wyparli je nadawcy cyfrowi, powoli do głosu dochodzą też serwisy internetowe). Mimo to pomysł reklamowania się w takim medium wcale nie jest absurdalny.
Reklama w telewizji kablowej jest ciekawym rozwiązaniem głównie dla firm działających na lokalnym rynku. Mogą w ten sposób dotrzeć do ściśle wyznaczonej grupy odbiorców. Ich kontent promocyjny zostanie bowiem zaprezentowany wyłącznie mieszkańcom danej dzielnicy czy wręcz ulicy.
Jeśli zatem masz np. sklep spożywczy i chcesz przyciągnąć więcej klientów z sąsiedztwa, oferta telewizji kablowej może być dla Ciebie dość interesująca.
Dla wielu przedsiębiorców, którzy nie dysponują zbyt wysokim budżetem na promocję, reklama w telewizji kablowej jest wyjątkowo kusząca. Takie telewizje są świadome ich słabej pozycji rynkowej, dlatego muszą rywalizować o klienta w najprostszy możliwy sposób: obniżając ceny.
Efekt? Koszt emisji reklamy w telewizji kablowej może być nawet kilkadziesiąt (!) razy niższy niż w stacji ogólnopolskiej. Normą są stawki na poziomie 30-50 złotych za planszę reklamową, która pojawia się przed jakimś programem.
Ciekawym sposobem na jeszcze lepsze wykorzystanie reklamy w telewizji kablowej jest sponsoring. Tego typu telewizje są – napiszmy to wprost – biedne i nie stać ich na produkcję wartościowych programów własnych. Dlatego bardzo chętnie skorzystają z oferty sponsorskiej.
Możesz więc zaproponować produkcję jakiegoś programu, który potencjalnie zainteresuje widzów, a przy okazji wypromuje Twoją markę. W telewizji ogólnopolskiej wymagałoby to bardzo długich negocjacji i wielokrotnie wyższego budżetu. Nadawcy lokalni nie robią aż takich problemów.
Jeśli wydaje Ci się, że nikt nie reklamuje się w telewizjach kablowych, to… prawie masz rację. Taka forma promocji nie cieszy się już popularnością. Z jednej strony jest to spowodowane gwałtownym spadkiem znaczenia nadawców kablowych. Z drugiej trzeba zdać sobie sprawę, że jakość produkcji reklamowych emitowanych w takich stacjach jest marna.
Dlatego wybierając tę drogę promocji nie możesz dać się skusić wyłącznie niską ceną. Liczy się skuteczność oraz realna ocena wpływu reklamy na wzmocnienie wizerunku marki. Jeśli masz co do tego wątpliwości, to rozsądniej będzie przeznaczyć budżet reklamowy na inne działania.