Nie oszukuj się – jeśli chcesz mieć naprawdę dobrą, skuteczną kampanię AdWords, musisz zatrudnić kogoś do jej stworzenia i prowadzenia. Oczywiście tworzenie etatu w firmie nie jest najlepszym rozwiązaniem, skoro na rynku nie brakuje agencji, freelancerów czy indywidualnych specjalistów od programu Google. Pytanie tylko: jak wybrać dobrze, aby mieć choć nadzieję na to, że fachowiec się spisze i nie zmarnuje budżetu? Kieruj się tymi 5 zasadami.
- Doświadczenie – jeśli ktoś chce zarabiać na prowadzeniu kampanii AdWords, to musi wykazać się jakimiś osiągnięciami na tym polu. Dlatego zawsze proś o pokazanie jakichś realizacji lub referencji. Szczególnie cenne są te drugie, bo często zawierają informacje na temat faktycznych efektów, jakie przyniosła kampania prowadzona przez fachowca.
- Wygląd reklam agencji – stare powiedzenie o szewcu, który chodził bez butów, ma w tej branży zastosowanie. Jeśli agencja prowadzi kampanie innych firm, a sama nie reklamuje się w AdWords, to przyznasz, że coś jest tutaj odwrócone do góry nogami. Zwróć uwagę na wygląd reklam agencji, sprawdź, czy są dla Ciebie interesujące. To może być bardzo cenna podpowiedź.
- Certyfikat – dobrej agencji zawsze będzie zależeć na uzyskaniu Certyfikatu AdWords wystawionego przez Google. To takie branżowe potwierdzenie fachowości. Firmom lub indywidualnym specjalistom posiadającym Certyfikat można zaufać, bo tego dokumentu nie da się tak po prostu kupić. Nie dostaje się go za czapkę śliwek, ale za faktycznie umiejętności i wiedzę.
- Sposób rozmowy – dobra agencja nigdy nie zaczyna rozmowy z klientem od pytania o budżet. Ten musi być bowiem dopasowany do celu, a nie odwrotnie. Najważniejsze jest, aby agencja chciała poznać właśnie cel, jaki stawiasz przed kampanią. Dopiero po jego poznaniu fachowcy powinni przejść do nakreślenia metod swoich działań i przedstawienia wstępnych koncepcji, od czego będzie też zależeć cena usługi.
- Cena – tanio i dobrze? To się nie uda. Jeśli szukasz naprawdę porządnej agencji AdWords, to nie kieruj się najniższą ceną. Lepiej jest zapłacić uczciwe pieniądze i mieć gwarancję, że będą one dobrze zainwestowane. „Specjaliści” prowadzący kampanię za 100 czy 200 złotych miesięcznie nie będą się angażować w swoją pracę. Ograniczą się do ustawienia słów kluczowych i przesyłania Ci raportów z Google. To możesz spokojnie zrobić samodzielnie.
Jeśli weźmiesz pod uwagę wszystkie te podpowiedzi, na pewno znajdziesz profesjonalną agencję, która świetnie poprowadzi Twoją kampanię AdWords. Po kilku miesiącach zauważysz też wymierne korzyści w postaci wzrostu zainteresowania produktami i zwiększenia sprzedaży. Inwestycja zacznie się więc spłacać.