Będą reklamy na Netflixie. Poznaliśmy szczegóły planu giganta rynku streamingu online

Maciej Piwowski
31.08.2022

Zgodnie z zapowiedzią Netflix jeszcze w tym roku wprowadzi pakiet z reklamami. Na początek rozwiązanie ma być testowane na sześciu rynkach, w tym na pewno w USA. Prawdopodobnie już w 2023 roku tańszy pakiet zostanie udostępniony subskrybentom we wszystkich krajach.

Obejrzysz reklamy = zapłacisz mniej

Z informacji Bloomberga wynika, że w USA Netflix zaproponuje pakiet z reklamami w cenie między 7 a 9 dolarów miesięcznie. To znacznie mniej w porównaniu z obecnie najpopularniejszym pakietem, który kosztuje niecałe 15,5 dolara. W zamian za tańszy dostęp do rozrywki użytkownicy będą raczeni czterominutowym blokiem reklamowym  w każdej godzinie wyświetlanym przed i w trakcie oglądania produkcji. Netflix nie zamierza natomiast emitować reklam po zakończeniu odcinka serialu czy filmu.

We wdrożeniu nowego rozwiązania Netflixa wspiera Microsoft. To naturalny krok dla platformy, która od miesięcy boryka się z problemem spadku przychodów i liczby subskrybentów. Za główną przyczynę wskazuje się zbyt wysokie ceny pakietów, szczególnie w zestawieniu z ofertami konkurencyjnych platform.

Analitycy przewidują, że tylko w Europie Zachodniej model wyświetlania reklam pozwoli Netflixowi wygenerować roczny przychód na poziomie 1,9 mld dolarów do 2027 roku.

Nie ma się też co oszukiwać: śladem Netflixa podążą inne platformy, które także borykają się z problemem niskiej rentowności. Oficjalnie zapowiedział to chociażby Disney+, gdzie reklamy zaczną być wyświetlane już w grudniu (na razie na amerykańskim rynku). Wcześniej w USA tańsze pakiety zawierające reklamy wprowadziły już platformy HBO Max, Hulu czy Discovery+.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie