To już oficjalna informacja. Google nie wycofa plików cookies od tzw. stron trzecich z przeglądarki Chrome. Kontrowersyjny pomysł upadł po konsultacjach z przedstawicielami m.in. branży reklamowej.
Geneza
Już cztery lata temu Google zapowiedziało, że zlikwiduje tzw. third party cookies na początku 2022 roku. Następnie termin ten był kilkakrotnie przekładany, w tym na bieżący rok. Google zgłaszało problemy z pogodzeniem własnej wizji z oczekiwaniami reklamodawców i wydawców, co ostatecznie doprowadziło do całkowitego porzucenia tego pomysłu. Decyzja została ogłoszona na blogu Google.
Gigant tłumaczy, że całkowite wyeliminowanie plików cookies od stron trzecich z Chrome wiązałoby się z dodatkowymi trudnościami dla wielu podmiotów z rynku reklamy internetowej, mogąc istotnie uszczuplić ich wpływy.
Teraz Google zapowiada wprowadzenie nowych rozwiązań w przeglądarce Chrome, które pozwolą lepiej chronić prywatność użytkowników i dadzą im dużą swobodę w zakresie m.in. wyboru zakresu informacji, jakie będą mogły zbierać podmioty reklamowe.