Facebook przestaje płacić wydawcom za wyświetlanie ich materiałów w zakładce News. Na razie tylko w USA

Andrzej Winnicki
05.09.2022

Meta Platforms, właściciel Facebooka, informuje o zakończeniu współpracy z wydawcami treści informacyjnych w USA. Platforma nie będzie już płacić za wyświetlane newsy w zakładce Facebook News, ponieważ szuka oszczędności i widzi, że ta funkcjonalność nie ma szans na osiągnięcie rentowności. Póki co zmiana obejmuje tylko rynek amerykański.

Gigantyczne koszty, niewielkie korzyści

Właściciel Facebooka w uzasadnieniu stwierdził, że informacje newsowe nie są szczególnie pożądane przez użytkowników platformy, zwłaszcza aplikacji mobilnej. Dlatego Meta Platforms nie będzie dłużej płacić za nagłówki i linki pochodzące z serwisów zewnętrznych, a wyświetlane w sekcji „News Tab”.

Platforma ponosiła z tego tytułu bardzo duże koszty na rzecz największych wydawców, takich jak „The Wall Street Journal”, „The Washington Post” czy „Business Insider”. Kwoty te szły w dziesiątki milionów dolarów rocznie. Jednocześnie Facebook coraz mocniej odczuwa skutki spowolnienia na rynku reklamy, przez co platforma od kilku kwartałów traci zyski z tego sektora i musi poszukać oszczędności.

Funkcja Facebook News nadal będzie dostępna w innych krajach, w których już została uruchomiona i na tamtejszych rynkach Meta Platforms wciąż ma płacić wydawcom za wyświetlane nagłówki i linki do zewnętrznych źródeł.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie