Gry na PlayStation z reklamami? To może być rewolucja, która niekoniecznie spodoba się graczom

Marek Szydełko
17.05.2022

PlayStation jest najpopularniejszą konsolą do gier na świecie – korzysta z niej nawet kilkadziesiąt milionów graczy na świecie, a w samej tylko usłudze PS+ zarejestrowało się kilkanaście milionów osób. To olbrzymia grupa konsumencka, która kusi niejednego reklamodawcę. Wiele wskazuje na to, że Sony zdecyduje się na wprowadzenie na swoje konsole treści reklamowych, które będą stanowić dodatkowe źródło przychodów tak dla giganta, jak i deweloperów.

Nowe rozwiązanie jest już w fazie testów

Sony oficjalnie poinformowało o rozpoczęciu testów oprogramowania, które umożliwi twórcom gier wprowadzanie do nich treści reklamowych. Na razie nie wiadomo, czy monetyzacja tych treści ma następować na drodze opłaty wnoszonej przez reklamodawców za udostępnienie im informacji o graczach, czy po prostu będzie stanowić procent od przychodów z reklam.

Sony zapowiada natomiast, że model wprowadzenia reklam ma być jak najmniej uciążliwy dla samych graczy. Proponowane jest takie rozwiązanie, w którym reklama będzie stanowić integralny element rozgrywki, bez jej przerywania. Można więc sobie wyobrazić, że np. w wykreowanym świecie gry będą się pojawiać banery reklamowe istniejących marek czy nawiązania do konkretnych produktów w dialogach bohaterów.

Inną możliwą opcją jest nagradzanie graczy za oglądanie reklam w trakcie rozgrywki, na przykład poprzez przyznawanie specjalnych rabatów na zakup przedmiotów w grach.

Dodajmy, że wprowadzenie modelu reklamowego na konsolach Xbox wcześniej zapowiedział już Microsoft. Będzie on obowiązywać w przypadku tytułów free-to-play, czyli udostępnianych graczom za darmo. Mówi się o trzecim kwartale 2022 roku.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie