ak oderwać osoby uzależnione od Facebooka sprzed komputera, tabletu czy smartfona? Zaprosić je na konferencję o Facebooku. Spore wydarzenie dotyczące całego zjawiska social media odbyło się w lutym w Gdańsku. Social Media Show to jedno z ciekawszych wydarzeń tego typu w naszym kraju.
Gigantyczne zainteresowanie imprezą
Tegoroczna edycja Social Media Show w Gdańsku trwała od 23 do 27 lutego. W ciągu 5 dni uczestnicy warsztatów, konferencji i paneli dyskusyjnych mieli okazję poznać najnowsze trendy w tej dziedzinie, a ci mniej zorientowani przekonać się, jaką siłę we współczesnym świecie mają portale społecznościowe.
Bilety na Social Media Show rozeszły się na pniu (udział był darmowy), o czym poinformował organizator imprezy, czyli Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER. Zainteresowanie było tak duże, że organizatorzy zdecydowali się przygotować dodatkowy dzień atrakcji, na który obowiązywały osobne zapisy.
Eksperci i ich ocena działań w social media
Social Media Show to przede wszystkim spotkania z ekspertami. W tym roku w Gdańsku gościli m.in. Michał Górecki, który opowiadał o metodach robienia pozytywnego szumu w mediach społecznościowych i Marta Bednarska z Instytutu Kultury Miejskiej, podkreślająca znaczenie psychologii komunikacji we wpływaniu social media na sposób naszego porozumienia.
Niekwestionowaną gwiazdą imprezy był Kamil Mirowski, czyli Mr Social – on skupił się na prezentowaniu możliwości promowania swojej firmy w mediach społecznościowych. Uzupełnieniem tematu była prelekcja Katarzyny Zadwornej z K2 Social, która pokazywała „za” i „przeciw” wykorzystywania social media w komunikacji marki.
Praktyczne metody działania w social media
Z gośćmi tegorocznej edycji imprezy spotkał się Mariusz Pełechaty z agencji Lemon Sky JWT. Jego nazwisko kojarzy się przede wszystkim z bardzo udaną komunikacją brand hero w mediach społecznościowych. Odpowiadał za promowanie słynnych Serca i Rozumu, a także marek Tymbark, Wyborowa czy Tiger.
Dyskusja oczywiście musiała także dotknąć najnowszego trendu w komunikacji internetowej, czyli video marketingu. O swoich doświadczeniach z YouTubem opowiadał Aleksander Szulc z DOZO Media.
Dla spragnionych praktycznej wiedzy najważniejszy był 4. dzień imprezy, kiedy to prezentowali się mistrzowie mediów społecznościowych. Paweł Bielecki pokazywał, jak można przez przypadek stworzyć zaangażowaną społeczność. Paweł Lipiec z kolei opowiadał o swoich doświadczeniach z blogerami i vlogerami. Bartosz Brzeziński natomiast przedstawił nowoczesne narzędzia analizowania i monitorowania kanałów społecznościowych.
Ostatni, dodatkowy dzień imprezy, został poświęcony edukacji i zastanawianiu się, jak będzie wyglądał klient internetowy przyszłości. Sporo mówi się przecież o rychłym zmierzchu social media, ale może będzie to raczej ewolucja? Pewne jest, że media społecznościowe mają ogromny wpływ na postrzeganie marek i muszą być wykorzystywane w nowoczesnych działaniach marketingowych. Organizowanie tak dużych imprez poświęconych temu tematowi, jak Social Media Show w Gdańsku, tylko to potwierdza.