Graficzne elementy strony internetowej, które zachęcają do kontaktu

Piotr Kowalczyk
08.04.2020

Posiadanie strony internetowej jest dziś fundamentalną sprawą w praktycznie każdym biznesie. Większość przedsiębiorców liczy na to, że witryna stanie się dodatkowym źródłem pozyskiwania zamówień. Do tego potrzebne jest jednak nawiązanie kontaktu z klientem, do czego trzeba go zachęcić. Mogą w tym pomóc niepozorne, ale niezwykle istotne elementy graficzne. Kilka propozycji znajdziesz w naszym poradniku.

Wyraźnie widoczne dane kontaktowe

Standardowo można je umieścić w rozbudowanej stopce, bo to właśnie tam będzie ich szukać przeciętny użytkownik. Jest to więc intuicyjne, bardzo pożądane, a w dodatku pozwala utrzymać porządek na stronie www. Można jednak postawić także na inne rozwiązania. Fajnie sprawdza się np. umieszczenie ikonek kontaktowych w prawym górnym rogu strony, gdzie są doskonale widoczne. Będzie to szczególnie korzystne w sytuacji, gdy oferta firmy jest bardzo szeroka i zwyczajnie brakuje miejsca w menu na zakładkę „Kontakt”.

„Klikalny” numer telefonu i adres e-mail

Nie jest to żadna nowość, ale takie rozwiązanie nadal całkiem nieźle się sprawdza. Na pewno jednak nie można go traktować w kategorii jedynej zachęty do nawiązania kontaktu. Dlaczego? Ponieważ użytkownicy strony mogą korzystać z różnych programów pocztowych, w tym nieobsługiwanych przez skrypt odpowiedzialny za uruchamianie okna wiadomości mailowej. Podobnie jest z klikalnym numerem telefonu – najczęściej uruchamia to funkcję połączenia przez Skype. Można więc sięgnąć po takie rozwiązania dla urozmaicenia strony, ale powinny one stanowić tylko dodatek do innych form kontaktu.

Formularz kontaktowy

Jest niezbędny, a jego brak na stronie wizerunkowej firmy to poważny błąd, który trzeba jak najszybciej naprawić. Dziś zdecydowana większość użytkowników Internetu preferuje kontakt online, niechętnie sięgając po telefon. Formularz bardzo skraca drogę kontaktu, ponieważ zwalnia z konieczności wpisania adresu e-mail do swojego okna pocztowego. Eliminuje również ryzyko, że klient błędnie wpisze adres, przez co wiadomość nie dotrze do adresata. Aby graficznie wyróżnić formularz kontaktowy na stronie, można zastosować np. przycisk CTA odsyłający do podstrony z formularzem.

Ikonki social mediów

Media społecznościowe stanowią dziś standardowy kanał komunikacji na linii klient-marka. Jeśli posiadasz profile np. na Facebooku czy LinkedIN oraz aktywnie je prowadzisz, warto zaproponować klientom kontakt właśnie przez social media. Trzeba je tylko wyróżnić na stronie, chociażby poprzez zaakcentowanie ikonek odsyłających bezpośrednio do profili marki. Najczęściej umieszcza się je w stopce lub w belce z menu strony.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.