Strona firmowa na Facebooku: jak ją porządnie zaprojektować?

Mateusz Nowak
27.11.2019

Założenie profilu firmy/marki na Facebooku nie jest żadną filozofią. Obserwując poczynania polskich przedsiębiorców na tym portalu można jednak dojść do wniosku, że wielu z nich kompletnie bagatelizuje kwestię funkcjonalnego i estetycznego zaprojektowania fanpage’a. Trzeba tutaj zadbać o kilka istotnych szczegółów, aby doprowadzić do sytuacji, w której strona firmowa na Facebooku prezentuje się profesjonalnie, jest wiarygodna i tym samym buduje renomę marki wśród społeczności tego portalu. W naszym poradniku podpowiadamy, na które elementy należy zwrócić baczną uwagę.

Zdjęcie profilowe

Niby łatwizna, ale czasami aż włos się jeży na głowie, gdy widuje się niewyraźne zdjęcia na profilach marek. Zwykle jest to pierwszy element profilu, z jakim zetknie się odwiedzająca go osoba. Bezwzględnie trzeba więc zadbać jego atrakcyjność, czytelność i jasne powiązanie z marką.

Z reguły zdjęcie profilowe stanowi logotyp marki i… wtedy właśnie wychodzą oszczędności na projekcie. Logo się „rozjeżdża”, jest zbyt małe lub źle wykadrowane, przez co wygląda bardzo nieciekawie i nie dodaje marce profesjonalizmu. Trzeba nad tym popracować i to jeszcze przed oficjalnym uruchomieniem strony firmowej na Facebooku.

Zdjęcie w tle

Tutaj to dopiero firmy lubią sobie pozwalać na źle pojmowaną kreatywność. Logika podpowiada, że zdjęcie w tle musi być w jakiś tematyczny sposób związane z przedmiotem działalności marki i licować z jej wizerunkiem. Jak jest w praktyce? Wystarczy odwiedzić kilkanaście profili polskich marek, by dojść do wniosku, że zbyt często rządzi tutaj przypadek. Nie dość, że zdjęcia są źle dobrane, to jeszcze wyglądają fatalnie z powodu nieodpowiedniej rozdzielczości i amatorskiego kadrowania. Nie musimy chyba wyjaśniać, jak takie błędy odbijają się na wizerunku marki.

Informacje na temat marki

Pamiętajmy, że coraz częściej to strona firmowa na Facebooku jest dla klientów podstawowym źródłem informacji o firmie, jej ofercie oraz tak prozaicznych sprawach, jak chociażby godziny otwarcia czy poziom cen. Stąd obowiązkowo trzeba zadbać o to, aby profil był uzupełniony w nawet najmniejszych szczegółach. Podstawa to:

  • Pełna nazwa marki
  • Dni i godziny otwarcia lub dostępności online
  • Przypisanie marki do konkretnej branży
  • Adres strony www + dane kontaktowe
  • Krótki i atrakcyjny opis marki

Dodatkowo warto zadbać o pozyskanie pierwszych opinii klientów, które umieszczamy na szczycie strony – pozytywne komentarze zawsze budzą zaufanie do przedsiębiorstwa i zachęcają do bliższego zapoznania się z jego ofertą.

Nie wolno również zapomnieć o powiązaniu fanpage’a ze stroną www i odwrotnie. Czyli: na stronie firmowej na Facebooku podajemy adres www witryny wizerunkowej, a na tej drugiej umieszczamy łatwy do znalezienia odnośnik do fanpage’a marki. To ułatwia użytkownikom przechodzenie pomiędzy oboma kanałami komunikacji.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie