Marketing to taki obszar prowadzenia biznesu, który mocno działa na nerwy niejednemu przedsiębiorcy. Dlaczego? Ponieważ trudno jest zachować nad nim pełną kontrolę. W marketingu nic nie jest na 100% pewne, trendy zmieniają się błyskawicznie, a to, co świetnie zadziałało w ubiegłym roku, w tym może być tylko sposobem na przepalanie pieniędzy. Nic zatem dziwnego, że większość firm woli zdać się na outsourcing marketingu i przenieść tę niezrozumiałą i chaotyczną dziedzinę poza swoje struktury. Takie podejście ma sens, o czym przekonujemy w naszym artykule.
A musisz wiedzieć, że zatrudnienie kogoś, kto rzeczywiście ogarnia marketing, nie jest ani takie łatwe, ani tym bardziej tanie. Najlepszych specjalistów już dawno zagospodarowały agencje. Tymczasem stworzenie wewnętrznego działu marketingu w oparciu o osoby, które dopiero będą się tego wszystkiego uczyć, jest czystym marnotrawstwem firmowych zasobów.
Dobre agencje marketingowe nie muszą mydlić Ci oczu i zapewniać, że wszystko działa jak w zegarku, skoro tak nie jest. Outsourcing pozwoli Ci zyskać wartościową opinię na temat sytuacji, w jakiej znajduje się Twoja marka. Agencja zaproponuje Ci również konkretne działania zmierzające do zwiększenia zasięgu marki, wzrostu jej rozpoznawalności i atrakcyjności. Sam nie dostrzeżesz wielu problemów, ponieważ jesteś zaangażowany emocjonalnie w swój biznes.
Gdy korzystasz z outsourcingu marketingu, to masz pełne prawo wymagać profesjonalnej obsługi ze strony agencji. Nie musi Cię obchodzić to, czy agencja ma jakieś wewnętrzne problemy, czy akurat nie rozchorował się grafik, czy zbliża się sezon urlopowy itd. Chcesz widzieć efekty i – jeśli postawisz na odpowiednią agencję – z pewnością je dostaniesz.
Tym samym oszczędzasz mnóstwo czasu, który możesz poświęcić na to, na czym naprawdę się znasz, powierzając sprawy marketingu profesjonalistom. Nie musisz na bieżąco opiniować pomysłów własnego działu marketingu, a tym bardziej we własnym zakresie zdobywać specjalizacji z webmasteringu, copywritingu, SEO, webdesignu etc.
Outsourcing zawsze jest korzystniejszym rozwiązaniem w porównaniu z tworzeniem wewnętrznego działu marketingu. Oszczędności wynikają nie tylko z braku kosztownych etatów, ale też z możliwości pakietowania poszczególnych usług, co przekłada się na lepszą ofertę dla klienta.
Przykładowo: chcąc zlecić wykonanie strony internetowej możesz od razu zdecydować się na nową identyfikację wizualną marki i profesjonalne teksty. Za wszystko będzie odpowiadać jedna agencja, co jest również bardzo wygodne i gwarantuje spójny efekt końcowy.
Artykuł powstał przy współpracy z seopilot.pl