Twitter odkrywa Gdańsk

Jerzy Biernacki
25.04.2015

Polscy reklamodawcy coraz częściej wykorzystują media społecznościowe do prowadzenia kampanii promocyjnych. Teraz będą mieli jeszcze lepszy i skuteczniejszy dostęp do reklam oferowanych przez serwis Twitter. Amerykańska firma podpisała umowę z gdańską spółką 140 Media, która została jej pierwszym oficjalnym partnerem biznesowym w Polsce.

Globalny zasięg i miliony użytkowników

Twitter ma już ponad 250 milionów użytkowników na całym świecie. Ilu w Polsce? Tego dokładnie nie wiadomo, bo firma nie ujawnia danych dotyczących poszczególnych rynków. Jedno jest jednak pewne – to potężne narzędzie marketingowe.

Każdego dnia użytkownicy wysyłają 500 milionów tweetów (krótkich wiadomości tekstowych), głównie z urządzeń mobilnych. Do tego śledzą konkretne marki, firmy, produkty i później – co najważniejsze dla reklamodawców - połowa z nich loguje się w ich internetowych sklepach. Obok takich danych nie można przejść obojętnie.

Twitter wchodzi do Gdańska

Do tej pory polscy reklamodawcy musieli kontaktować się bezpośrednio z biurami Twittera albo zagranicznymi agencjami znajdującymi się m. in. we Francji, Hiszpanii czy Wielkiej Brytanii. Teraz będą mieli wszystkie możliwości wykorzystanie serwisu na rodzimym rynku.

Amerykański gigant zdecydował się na podpisanie umowy z polską agencją z Gdańska. Spółka 140 Media została oficjalnym partnerem reklamowym Twittera w Polsce. Co to w praktyce oznacza?

Oko w oko

Agencja będzie współpracować z markami, reklamodawcami i innymi agencjami odnośnie planowania kampanii, ich wdrażania czy przygotowania analizy rynku. Ma to zwiększyć efektywność i ułatwić polskim firmom dostęp do rozwiązań, które proponuje amerykański serwis.

Reklamodawcy z naszego kraju będą mogli spotkać się z przedstawicielami gdańskiej agencji, omówić swoje oczekiwania i zamówić produkt skrojony na miarę.

Twitter ma im do zaoferowania trzy podstawowe usługi:

  • Promowane tweety – budują interakcję z użytkownikami;

  • Promowane konta – zdobywają nowe konta;

  • Promowane trendy – rozwijają internetową dyskusję na dany temat

Co ważne, powyższe usługi działają zupełnie tak, jak zwykłe narzędzia w Twitterze i zapewne dlatego są tak bardzo skuteczne.

Reklamodawcy zyskują również możliwość rozliczania się z serwisem w polskiej walucie oraz otrzymują stałą opiekę ze strony oficjalnego partnera Twittera. Wcześniej bywało to utrudnione ze względu na konieczność kontaktu z zagranicznymi agencjami.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie