Które posty na Facebooku są najczęściej udostępniane przez użytkowników?

Jerzy Biernacki
19.06.2018

Promując swoją firmę na Facebooku chcesz, aby Twoje posty miały jak największy zasięg. Możesz to osiągnąć na dwa sposoby: albo zapłacić za reklamę, albo postawić na metodę organiczną, czyli po prostu zadbać o jak najwyższą jakość publikowanych treści. Polecamy tę drugą drogę, ponieważ przynosi ona długofalowe efekty i jest znacznie tańsza. Pytanie brzmi jednak: co pisać w postach, aby rzeczywiście zachęcić użytkowników do ich udostępniania znajomym? Oto sprawdzone sposoby.

Zadawaj pytania

To bardzo sprytna metoda na większe zaangażowanie użytkowników. Warto zachęcać czytelników wpisów do tego, by zabrali stanowisko w jakiejś sprawie, wypowiedzieli się na temat poruszony przez autora postu. W ten sposób można nie tylko znacząco zwiększyć zasięg wiadomości publikowanych na Facebooku, ale też np. poznać preferencje potencjalnych klientów marki.

Dodawaj zdjęcie/film

Badania Facebooka jasno wskazują, że najchętniej udostępniane są posty zawierające elementy graficzne oraz treści wideo. Nie możesz tego zbagatelizować. Każdy wpis powinien zostać okraszony minimum zdjęciem. Idealnie będzie też raz na jakiś czas uzupełniać post jakimś filmikiem, fajnie korespondującym z treścią. Uważaj jednak, by nie popełnić jakiegoś faux-pax! Przypomnij sobie aferę z marką Tiger.

Linkuj do wpisów na blogu

Jeśli prowadzisz blog firmowy, to regularnie wrzucaj na Facebooka posty zawierające odnośnik do najciekawszych artykułów. Takie linkowanie jest bardzo korzystne nie tylko z punktu widzenia SEO, ale także zwiększania zasięgu postów i samego bloga. Użytkownicy Facebooka chętnie udostępniają sobie wpisy z odnośnikami do ciekawych artykułów, które podejmują wyraziste tematy. Możesz także od czasu do czasu linkować do wpisów publikowanych na popularnych blogach innych autorów.

Publikuj posty z kodem rabatowym/nagrodą

Prosta sprawa: jeśli jest okazja do otrzymania czegoś za darmo, to użytkownicy Facebooka natychmiast się uaktywniają. Co jakiś czas ogłoś akcję rabatową i pochwal się tym na portalu. Zyskasz gwarancję, że post z informacją o promocji zyska spory zasięg, co powinno się przełożyć na zwiększenie rozpoznawalności marki.

Wbijaj kij w mrowisko

Rób to jednak z wyczuciem! Możesz wykorzystać profil marki na Facebooku do komentowania bieżących wydarzeń branżowych czy choćby luźno powiązanych z Twoją działalnością. Na przykład: masz biuro podróży i właśnie gruchnęła informacja, że konkurencyjna firma ogłosiła upadłość. Zapytaj użytkowników, czy obawiają się wyjazdów zorganizowanych i zapewnij, że Twoje biuro ma bardzo wysoką gwarancję ubezpieczeniową chroniącą interesy klientów.

Są to bardzo proste, gotowe do wdrożenia sposoby na zachęcie użytkowników do dzielenia się Twoimi postami ze znajomymi. Wykorzystaj je już teraz, a pierwsze efekty zauważysz w ciągu kilku dni.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie