Nowe funkcje reklamowe od Facebooka dla małych firm

Antoni Kwapisz
22.10.2021

Facebook jest najpopularniejszą platformą reklamową wśród przedstawicieli małego biznesu. Niewielkie firmy szukają oszczędności -  i tkwiąc w niesłusznym przekonaniu, że na FB jest tanio, chętnie korzystają z opcji  promowania się na największym portalu społecznościowym (o wątpliwej skuteczności takich działań przy małych budżetach lub jego braku, pisaliśmy już na naszym portalu). Facebook chce jednak na nich zarabiać, dlatego przygotował kilka ciekawych rozwiązań mogących skłonić małe firmy do wydawania pieniędzy na reklamę.

Podstawą będzie ułatwienie komunikacji z klientami

Facebook uznał, że podstawowym problemem małych firm obecnych na FB jest to, że trudno jest im pozyskiwać klientów bezpośrednio z ich portalu. Wynika to z chociażby ograniczonych możliwości w zakresie zaprezentowania oferty czy szczególnie nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientem.

Facebook ma badanie, które pokazuje, że aż 75 proc. dorosłych konsumentów chce komunikować się z markami tak samo, jak robi to ze znajomymi czy z rodziną, a więc poprzez Facebooka, WhatsApp czy Messenger. Dlatego portal skupi się na rozwoju tych narzędzi w taki sposób, aby były one jeszcze bardziej przydatne dla małych firm.

Konkrety

Jedną z nowych funkcji ma być umieszczenie aplikacji czatu bezpośrednio w reklamie firmy wyświetlanej na Facebooku. Czyli: potencjalny klient widzi reklamę, która go zainteresowała i może w ciągu chwili połączyć się z konsultantem firmy oraz wypytać go o szczegóły oferty. Dodatkowo Facebook zapowiada, że użytkownicy Instagrama będą mogli szybko rozpocząć czat z przedstawicielem marki za pośrednictwem WhatsAppa.

Bardzo ciekawą funkcją będzie umożliwienie przygotowania indywidualnej wyceny z poziomu aplikacji Messenger. Zainteresowany klient będzie musiał odpowiedzieć na kilka pytań w formie ankiety, a następnie otrzyma propozycję cenową właśnie na Messengerze.

Dodatkowo Facebook planuje udostępnić zaawansowane narzędzie do testowania jakości postów. Dzięki temu przedsiębiorca będzie mógł sprawdzić, która wersja postu potencjalnie osiągnie większy zasięg i mocniej zaangażuje odbiorców.

Dodajmy, że opisane funkcjonalności mają zostać udostępnione przez Facebooka w przyszłym roku.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie