Większość przedsiębiorców stara się bardzo ostrożnie wydawać pieniądze na reklamę. Wynika to przede wszystkim ze złych doświadczeń z agencjami marketingowmi, które obiecywały złote góry, a później i tak nic z tego nie wyszło. Co prawda nie istnieje strategia, która daje 100% gwarancję powodzenia, ale są narzędzia zaliczane do tzw. „pewniaków”. Jeśli zależy Ci na szybkim zwiększeniu liczby klientów pozyskanych z Internetu, koniecznie wypróbuj działania opisane w naszym poradniku.
Od razu zaznaczmy, że przynosi ona różne efekty, ale jeśli wiesz, że Twoi potencjalni klienci aktywnie korzystają z mediów społecznościowych, warto się im tam pokazać. Można to robić na różne sposoby. Płatna reklama np. na Facebooku nie jest tania, jednak w przypadku prawidłowego zaplanowania może zagwarantować natychmiastowe rezultaty w postaci zwiększenia liczby klientów.
Możesz także postawić na działania organiczne, czyli sukcesywnie budować zasięg marki w mediach społecznościowych. W tym przypadku nie ma jednak mowy o szybkim odniesieniu wymiernych korzyści (będą one natomiast znacznie trwalsze).
To najbardziej oczywisty wybór dla przedsiębiorcy, któremu zależy na szybkich efektach. Na pewno wiesz, jak ważne dla sukcesu biznesowego jest osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google na atrakcyjne frazy. Ten proces musi jednak potrwać. Alternatywą dla klasycznego pozycjonowania strony jest wykupienie kampanii linków sponsorowanych w ramach Google Ads.
Opracowanie strategii i opiekę nad kampanią należy powierzyć wyspecjalizowanej agencji SEM lub agencji reklamowej, która oferuje takie usługi. Osoby niemające doświadczenia z projektowaniem kampanii reklamowej w wyszukiwarce popełnią mnóstwo błędów, które po prostu skutkują wyrzucaniem pieniędzy w błoto.
Na naszym portalu znajdziesz mnóstwo poradników dotyczących content marketingu – warto przeczytać choćby kilka z nich, bo to pozwoli Ci ocenić realne korzyści wynikające z wdrożenia tej strategii w Twoim biznesie.
Content marketing co prawda nie gwarantuje natychmiastowych efektów sprzedażowych, za to może być przydatny w szybkim budowaniu eksperckiego wizerunku marki. Blogowanie, artykuły sponsorowane, szczypta PR-u – nie powinieneś z tego rezygnować.
Jeśli Twoja obecna strona firmowa nie wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych, to wszystkie wcześniejsze pomysły możesz – póki co – odłożyć na półkę. Żadne działania reklamowe nie przyniosą efektów w sytuacji, gdy internauci nie mogą zapoznać się z Twoim produktem i kupić go z poziomu smartfona.
Responsywna strona internetowa jest dziś tak podstawowym narzędziem, że naprawdę nie ma żadnego uzasadnienia dla rezygnacji z tego rozwiązania. Jak najszybciej nadrób zaległości pamiętając, że już ponad 50% transakcji w sieci jest zawieranych w formule mobilnej.
Na koniec zostawiliśmy jeszcze poprawę funkcjonalności i atrakcyjności witryny. Jeśli Twoja aktualna strona jest wyraźnie przykurzona, źle się z niej korzysta i trąci od niej myszką, to natychmiast zainwestuj w szeroko zakrojony redesign. Pamiętaj jednak, że może to także wymagać zmiany identyfikacji wizualnej marki. A propos – w ogóle ją posiadasz? Zastanów się nad tym!