Chcesz mocno wyróżnić swoją ofertę na rynku? Zaproponuj nietypowe warunki gwarancji

Maciej Piwowski
05.12.2017

Każda firma prędzej czy później staje przed poważnym dylematem: jak wyróżnić się na tle liczne konkurencji? To spory problem, bo w praktycznie każdej branży funkcjonuje mnóstwo podmiotów oferujących takie same lub zbliżone produkty i usługi. Warto zatem sięgnąć do podstaw i zastanowić się, co ma kluczowe znaczenie dla klientów. Poza ceną i jakością są to oczywiście warunki gwarancji. Na tym polu Twoja firma może zyskać wyraźną przewagę nad konkurencją. W jaki sposób? Oferując coś nietypowego.

Niebotyczna gwarancja

Chciałbyś dostać np. 150 lat gwarancji na jakiś produkt? Twoi klienci też by chcieli. Choć każdy rozsądnie myślący człowiek ma świadomość, że tak długa gwarancja jest strasznie naciągana i mało wiarygodna, to i tak robi ona wrażenie.

Taki zabieg stosują chociażby producenci materiałów budowlanych. Można się już spotkać ze „100-letnią gwarancją na dachówkę”. Osoby wybierające takie pokrycie oczywiście nie oczekują, że ktokolwiek uzna ich roszczenia po 99 latach eksploatacji. Odważna obietnica złożona przez producenta jest jednak elementem podkreślającym jakość produktu, co samo w sobie ma wartość dla konsumentów.

Gwarancja na pewne cechy produktu

Zamiast podkreślać standardową, dwuletnią gwarancję na produkt, w ofercie wytłuść gwarancję na jakąś konkretną cechę tegoż produktu. Przykładem może być telewizor czy monitor. Producenci bardzo często udzielają gwarancji na to, że przez pewien okres eksploatacji nie wystąpią tzw. bad piksele, co jest zmorą matryc IPS.

Konsument otrzymując taką gwarancję czuje się pewniej i chętniej wybierze produkt, choćby sam nie był w stanie ocenić, czy w jego egzemplarzu wystąpił problem wypalonych pikseli.

Gwarancja terminowej dostawy

Świetny trik wykorzystywany przez e-sklepy i sprzedawców na portalach aukcyjnych. Przedsiębiorca gwarantuje klientowi, że ten otrzyma swój produkt np. przed świętami, a jeśli stanie się inaczej, to zostaną mu zwrócone pieniądze. Ponownie mamy do czynienia z elementem nie tylko wyróżniającym ofertę sklepu, ale także budującym jego wiarygodność i zwiększającym poczucie bezpieczeństwa klienta.

Gwarantowany zwrot towaru

Tę taktykę także najczęściej stosują e-sprzedawcy. Jeśli obiecasz klientowi, że będzie mógł zwrócić towar w ciągu np. 100 dni, to z pewnością bardzo zachęcisz go do zrobienia zakupów właśnie u Ciebie. Oczywiście z możliwości zwrotu korzysta tylko niewielki procent kupujących, więc nie musisz się obawiać masowych odsyłek. Oferując taką gwarancję podkreślasz, że sprzedajesz produkty wysokiej jakości i nie boisz się weryfikacji ze strony klientów.

Gwarancja nie musi więc być tylko sztampowym zapisem spełniającym wymogi prawne. Warto uczynić z niej element oferty, który jest atrakcyjny dla klienta i zwiększa jego zaufanie do marki.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie