Jak zmotywować klienta do dokonania zakupu na stronie internetowej? Kilka wskazówek

Mariusz Siwko
04.09.2020

Strona internetowa nie musi być wyłącznie wizytówką firmy i kluczowym elementem budowania wizerunku w sieci. Coraz więcej przedsiębiorstw wykorzystuje ją, jako ważne narzędzie sprzedaży – i nie chodzi tutaj tylko o sklepy internetowe. Sprzedawać za pośrednictwem strony można dosłownie wszystko, od produktów aż po usługi. Klient, który składa zamówienie online, wyświadcza firmie przysługę, bo oszczędza jej mnóstwo czasu na obsługę, odbieranie telefonów, pisanie maili czy przygotowywanie ofert. Pytanie tylko, jak zmotywować klienta, by faktycznie dokonał zakupu na stronie internetowej? Kilka praktycznych wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.

Recenzje innych klientów

Większość badań konsumenckich pokazuje, że ponad 90% kupujących przed podjęciem decyzji o wrzuceniu jakiegoś produktu do koszyka, zasięga opinii w Internecie. Przywykliśmy już do tego, że zanim wydamy choćby złotówkę na jakiś planowany zakup, to najpierw chcemy dowiedzieć się, jak daną rzecz czy usługę oceniają inni. Warto to wykorzystać na firmowej stronie www pełniącej funkcję sprzedażową.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby pod produktami i usługami zamieścić opinie na ich temat pozyskane od dotychczasowych klientów. Nie musi ich być dużo – wystarczy nawet 1-2 pozytywne opinie, aby zwiększyć zaufanie u kolejnego kupującego i przybliżyć go do podjęcia decyzji zakupowej.

Ocena gwiazdkowa

Poza recenzjami warto również zastosować graficzny model oceny produktów i usług na stronie internetowej. Najlepiej sprawdzają się tutaj gwiazdki. To prosty, czytelny dla klientów, a przy tym atrakcyjny sposób oceniania. Produkty i usługi, przy których znajduje się ocena „gwiazdkowa”, są dużo lepiej widoczne dla użytkowników strony, a tym samym istnieje większa szansa, że będą sprzedawane w 100% online.

Specjalna oferta dla zamawiających online

Chcąc zachęcić użytkowników do kupowania bezpośrednio na stronie internetowej warto dać im konkretny powód, aby się nad tym zbyt długo nie zastanawiali. Sprawdzonym trikiem jest zaoferowanie na przykład rabatu dla kupujących online czy podawanie „ceny internetowej”.

Choć nie jest to nic nowego, to nadal ta metoda perswazji działa i przynosi świetne efekty. Oczywiście nie należy klientów oszukiwać – decydując się na wykorzystanie tego sposobu naprawdę trzeba zaoferować lepszą cenę czy chociażby jakiś gratis dla kupujących online.

„Najchętniej wybierany”

Coraz więcej konsumentów ma problem z samodzielnym podejmowaniem decyzji zakupowych. Można to fajnie wykorzystać na firmowej stronie czy w e-sklepie i sugerować użytkownikom, co powinni kupić.

Przykładowo: jeśli mamy 3 podobne produkty/usługi, ale zależy nam na sprzedawaniu jednego/jednej z nich, to dodając dopisek „Najchętniej wybierany” czy „Bestseller” z pewnością wpłyniemy na wybory konsumenckie użytkowników witryny. Klient myśli zgodnie ze schematem: skoro inni to kupują, to znaczy, że dokładnie przeanalizowali opłacalność zakupu. Ja nie muszę już na to tracić czasu. Też powinienem być zadowolony.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie