Firmowa strona internetowa jest – jakby na to nie patrzeć – najważniejszą wirtualną reklamą biznesu. To od tego, jak oceni ją użytkowników, w dużej mierze zależy ewentualne podjęcie przez niego decyzji zakupowej. Właśnie dlatego projektowi strony www trzeba poświęcić mnóstwo uwagi i nie szukać tutaj na siłę oszczędności. Warto przy tym zaznaczyć, że na firmowej witrynie śmiało można umieścić dodatkowe elementy i wyodrębnić działy, które same w sobie będą stanowić reklamę biznesu. W ten sposób zyskamy kompleksowe narzędzie wizerunkowo-promocyjne. Przykładami dzielimy się z Tobą w naszym poradniku.
Jest to zdecydowanie najlepsza reklama, jaką można zamieścić na firmowej stronie internetowej. Wbrew obiegowej opinii portfolio nie jest zarezerwowane wyłącznie dla firm zajmujących się szeroko pojętą twórczością, na przykład projektujących witryny, wykonujących meble czy pielęgnujących samochody. Pochwalić się można się w zasadzie wszystkim, co tylko w jakikolwiek sposób potwierdza kompetencje przedsiębiorstwa.
Jeśli z jakiegoś powodu firma nie jest w stanie pokazać swoich realizacji, to alternatywą dla klasycznego portfolio może być po prostu zamieszczenie logotypów marek, z którymi przedsiębiorstwo współpracuje. Ważne, aby były to rozpoznawalne firmy, mające dobrą renomę i dzięki temu legitymizujące profesjonalizm właściciela strony www.
Jest to rodzaj portfolio, natomiast znacznie bardziej zaawansowany. W case studies chodzi nie tyle o pokazanie swoich dokonań, co o dokładne opisanie procesu współpracy z klientem, kolejnych kroków realizacji projektu czy ścieżki dojścia do końcowego efektu. W ten sposób firma może bardzo atrakcyjnie zaprezentować swoje kompetencje oraz uwiarygodnić własną ofertę.
Celem case studies jest udowodnienie, że firma ma kompleksową wiedzę oraz zaplecze techniczne do zrealizowania danego projektu. Pozwala to również pokazać, że przedsiębiorstwo prawidłowo wskazuje problem i skutecznie go rozwiązuje. Ponadto już sam fakt, że potencjalny klient może prześledzić model pracy firmy na konkretnym przykładzie, stanowi dla niego dużą wartość i wzbudza jego zaufanie.
Czyli po prostu opinie dotychczasowych (oczywiście najlepiej zadowolonych) klientów. Testymoniale mogą stanowić osobny element graficzno-treściowy na stronie głównej, na przykład w formie belki ze sliderem. Nic również nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać chociażby zdjęcia dotychczasowych klientów z podpisami i zacytowanymi opiniami na temat firmy. To zdecydowanie uwiarygadnia recenzję w oczach kolejnego potencjalnego klienta.
Testymoniale stanowią doskonałą, o wiele skuteczniejszą alternatywę dla klasycznych referencji, od których po prostu się już odchodzi z uwagi na ich sztampowość oraz problematyczne umieszczenie w zasobach strony www. Krótki fragment opinii klienta można przedstawić w sposób bardzo atrakcyjny i tym samym zyskać ważny element reklamujący ofertę firmy.