Co tak NAPRAWDĘ daje Ci firmowa strona www? 3 przykłady bez zbędnego kolorowania

Andrzej Winnicki
05.11.2015

Dużo można napisać o tym, jak strona www zwiększa zasięg promocyjny firmy, jak przyciąga klientów i podeprzeć to wszystko pięknymi zdaniami rodem z podręczników sprzedaży. Darujmy to sobie, bo pewnie szukasz w tym wpisie konkretów. Dostaniesz je. Przygotowaliśmy zestaw 3 bardzo życiowych przykładów, które powinny Cię przekonać, że naprawdę warto zainwestować we własną, profesjonalną stronę www.

Przykład 1 – Pozyskiwanie klientów

Wszyscy wiemy, że jest to najtrudniejsza część prowadzenia biznesu. Gdyby klienci znajdowali się ot tak, to w zasadzie każdy mógłby rzucić pracę i zająć się własną firmą. Oczywiście jest to nierealne, a dzień przedsiębiorcy zaczyna się i kończy myśleniem o tym, czy nie zabraknie mu zamówień. Doskonale to rozumiemy.

Współczesne realia biznesowe wymagają niestety tego, aby o klienta walczyć, wręcz wyszarpywać go konkurencji. Sam nie przyjdzie – nie licz na to. W tej walce potrzebne są narzędzia, a jednym z nich jest strona www. Z Internetu regularnie korzysta 25 milionów Polaków. Szukają tu dosłownie wszystkiego, również usług, które sam oferujesz. Jak myślisz – czy szybciej trafią do Ciebie znajdując Twoją stronę przez wyszukiwarkę, czy szukając danych kontaktowych w gazetach? Odpowiedź jest dość oczywista, choć nie deprecjonujemy znaczenia innych form reklamy.

Można dyskutować o tym, jak efektywnie prowadzić biznes, ale w XXI wieku strona internetowa jest niezbędna do pozyskiwania klientów. Pewnie nawet w tej chwili, gdy czytasz ten wpis, ktoś już szuka w sieci Twoich usług. Na razie trafi do konkurencji. Jutro może znaleźć Ciebie.

Przykład 2 -Dostęp do oferty firmy przez całą dobę

Nawyki współczesnego człowieka są zupełnie inne niż kiedyś. Zużywamy ogromne ilości prądu, bo jesteśmy zdecydowanie dłużej aktywni. To w naturalny sposób zmieniło zachowania konsumenckie. Kiedyś, aby zrobić prezenty świąteczne, trzeba było pójść do pasażu handlowego i spędzić tam wiele godzin. Dziś? Wystarczy zaparzyć sobie kawę, usiąść przed komputerem i po ostatnim łyku napoju mieć już sprawę z głowy.

Ta rewolucja nastąpiła we wszystkich niemal obszarach. Ofert firm szukamy wtedy, gdy mamy na to czas i ochotę, a nie wówczas, gdy firma jest czynna i telefon obsługuje sekretarka. Dziś klient może wpaść na pomysł np. przeprowadzenia remontu mieszkania o 20 wieczorem, by do 21 rozesłać już drogą mailową zapytania do 15 wykonawców. Jak ich znalazł? Oczywiście, że w sieci. Ale tylko tych, którzy mają swoje strony www.

Przykład 3 – Możliwość reklamowania się w nieograniczony sposób

Jak promujesz swoją firmę bez strony www? Wykupujesz reklamę w lokalnej gazecie? Umieściłeś baner na ogrodzeniu? Płacisz za spoty w radiu? To już coś, ale pomyśl, że gazeta bankrutuje, przed ogrodzeniem postawiono ekran akustyczny, a radio ma słuchalność na poziomie błędu statystycznego.

W przypadku Internetu żaden z tych kataklizmów nie może mieć miejsca. To medium będzie wkrótce najważniejszym źródłem informacji i rozrywki dla miliardów ludzi na całym świecie. Zwróć uwagę, jak spadają nakłady gazet. Dlaczego? Ponieważ ich czytelnicy przenoszą się do sieci, gdzie dostają wszystko za darmo i 10x szybciej. To najlepsze miejsce do reklamowania się, bo:

  • nie splajtuje
  • nie straci użytkowników, a wręcz będzie ich zyskiwać
  • nikt go po prostu nie zamknie

Reklamowanie się w sieci jest też po prostu najtańsze w stosunku do efektywności tych działań. Pierwszym krokiem jest jednak stworzenie własnej strony www. To jednorazowy wydatek, który będzie procentować przez lata. Nie podejrzewamy – my to wiemy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie