Dużo można napisać o tym, jak strona www zwiększa zasięg promocyjny firmy, jak przyciąga klientów i podeprzeć to wszystko pięknymi zdaniami rodem z podręczników sprzedaży. Darujmy to sobie, bo pewnie szukasz w tym wpisie konkretów. Dostaniesz je. Przygotowaliśmy zestaw 3 bardzo życiowych przykładów, które powinny Cię przekonać, że naprawdę warto zainwestować we własną, profesjonalną stronę www.
Wszyscy wiemy, że jest to najtrudniejsza część prowadzenia biznesu. Gdyby klienci znajdowali się ot tak, to w zasadzie każdy mógłby rzucić pracę i zająć się własną firmą. Oczywiście jest to nierealne, a dzień przedsiębiorcy zaczyna się i kończy myśleniem o tym, czy nie zabraknie mu zamówień. Doskonale to rozumiemy.
Współczesne realia biznesowe wymagają niestety tego, aby o klienta walczyć, wręcz wyszarpywać go konkurencji. Sam nie przyjdzie – nie licz na to. W tej walce potrzebne są narzędzia, a jednym z nich jest strona www. Z Internetu regularnie korzysta 25 milionów Polaków. Szukają tu dosłownie wszystkiego, również usług, które sam oferujesz. Jak myślisz – czy szybciej trafią do Ciebie znajdując Twoją stronę przez wyszukiwarkę, czy szukając danych kontaktowych w gazetach? Odpowiedź jest dość oczywista, choć nie deprecjonujemy znaczenia innych form reklamy.
Można dyskutować o tym, jak efektywnie prowadzić biznes, ale w XXI wieku strona internetowa jest niezbędna do pozyskiwania klientów. Pewnie nawet w tej chwili, gdy czytasz ten wpis, ktoś już szuka w sieci Twoich usług. Na razie trafi do konkurencji. Jutro może znaleźć Ciebie.
Nawyki współczesnego człowieka są zupełnie inne niż kiedyś. Zużywamy ogromne ilości prądu, bo jesteśmy zdecydowanie dłużej aktywni. To w naturalny sposób zmieniło zachowania konsumenckie. Kiedyś, aby zrobić prezenty świąteczne, trzeba było pójść do pasażu handlowego i spędzić tam wiele godzin. Dziś? Wystarczy zaparzyć sobie kawę, usiąść przed komputerem i po ostatnim łyku napoju mieć już sprawę z głowy.
Ta rewolucja nastąpiła we wszystkich niemal obszarach. Ofert firm szukamy wtedy, gdy mamy na to czas i ochotę, a nie wówczas, gdy firma jest czynna i telefon obsługuje sekretarka. Dziś klient może wpaść na pomysł np. przeprowadzenia remontu mieszkania o 20 wieczorem, by do 21 rozesłać już drogą mailową zapytania do 15 wykonawców. Jak ich znalazł? Oczywiście, że w sieci. Ale tylko tych, którzy mają swoje strony www.
Jak promujesz swoją firmę bez strony www? Wykupujesz reklamę w lokalnej gazecie? Umieściłeś baner na ogrodzeniu? Płacisz za spoty w radiu? To już coś, ale pomyśl, że gazeta bankrutuje, przed ogrodzeniem postawiono ekran akustyczny, a radio ma słuchalność na poziomie błędu statystycznego.
W przypadku Internetu żaden z tych kataklizmów nie może mieć miejsca. To medium będzie wkrótce najważniejszym źródłem informacji i rozrywki dla miliardów ludzi na całym świecie. Zwróć uwagę, jak spadają nakłady gazet. Dlaczego? Ponieważ ich czytelnicy przenoszą się do sieci, gdzie dostają wszystko za darmo i 10x szybciej. To najlepsze miejsce do reklamowania się, bo:
Reklamowanie się w sieci jest też po prostu najtańsze w stosunku do efektywności tych działań. Pierwszym krokiem jest jednak stworzenie własnej strony www. To jednorazowy wydatek, który będzie procentować przez lata. Nie podejrzewamy – my to wiemy.