Google.com nie jest już najpopularniejszą domeną na świecie

Maciej Piwowski
09.03.2022

Zaskakujące informacje przyniósł nam raport przygotowany przez firmę CloudFlare specjalizującą się w monitorowaniu ruchu internetowego. Wynika z niego, że po wielu latach domena Google.com utraciła status najpopularniejszej, czyli najchętniej odwiedzanej przez internautów. Wyprzedził ją serwis TikTok, który zaliczył niebywały wręcz rajd w 2021 roku.

TikTok rozwija się jak szalony

Platforma społecznościowa TikTok przez długi czas była traktowana, jako kolejna ciekawostka czy wręcz anomalia Internetu, ponieważ starsze pokolenie jej po prostu nie rozumie. Zupełnie inaczej podchodzą do niej młodsi użytkownicy, dla których stała się codziennym towarzyszem. I to widać w statystkach.

Od sierpnia 2021 roku TikTok systematycznie zostawiał w tyle inne domeny internetowe, włącznie z wieloletnim hegemonem, czyli Google.com. W czołówce najpopularniejszych domen uplasowały się jeszcze Facebook.com, Microsoft.com oraz Apple.com.

TikTok bierze rynek mediów społecznościowych

O ile fakt, że domena TikToka okazała się najpopularniejszą w całym 2021 roku można traktować w kategorii ciekawostki, o tyle trudno jest wciąż lekceważyć tempo, w jakim rozwija się ta platforma. Dziś jest to jeden z dwóch najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie, okresowo (jak w lutym 2021 roku) wyprzedzający nawet Facebooka pod względem ilości spędzanego na nim czasu. Tylko w 2021 roku TikTok zanotował tutaj aż 325-procentowy wzrost, co jest bezapelacyjnie najlepszym wynikiem w całym sektorze social media. To przekłada się również na przychody platformy, która pod tym względem zajmuje drugie miejsce wśród serwisów niezwiązanych z grami online.

Sukces TikToka dowodzi, że na rynku internetowym wciąż jest miejsce na projekty, które mogą stanowić realną alternatywę dla gigantów, a wręcz zrobić wyłom w zmonopolizowanym sektorze usług online. Jeśli więc nie znasz tego serwisu, a masz firmę inwestującą w marketing online, to przynajmniej powinieneś poznać jej funkcjonalność i zorientować się, jakie daje możliwości w zakresie zaistnienia na niej marki biznesowej. 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie