Mazda, japoński producent samochodów, złożyła wniosek o rejestrację nowego logo. Nie jest to rewolucja, ale raczej odświeżenie dotychczasowego znaku marki, choć pojawiają się głosy, że może to być tylko pierwszy krok na drodze do całkowitego rebrandingu.
Mazda nie zdradza wielu szczegółów nt. dalszej strategii prezentacji marki
Japoński koncern nie ujawnia dalszych planów związanych z odświeżeniem znaku marki. Nie wiadomo zatem, czy nowe logo będzie używane wyłącznie do celów korporacyjnych i marketingowych, czy pojawi się także na pojazdach.
Warto dodać, że Mazda korzysta z aktualnego znaku już bardzo długo, bo od 1997 roku. Logo rzeczywiście mogło się opatrzeć, dlatego marka postanowiła je odświeżyć, natomiast bez żadnej rewolucji. Owalny kształt stał się bardziej zaokrąglony, wyeliminowano także cieniowanie dla uzyskania efektu dwuwymiarowości. Znak prezentuje się minimalistycznie.