Wiele przedsiębiorstw korzysta z profesjonalnej obsługi content marketingowej, chociażby w zakresie prowadzenia bloga firmowego, pisania artykułów sponsorowanych czy dostarczania treści na profile w mediach społecznościowych. Nie jest to wysoki koszt, natomiast w pewnym momencie może się pojawić pokusa zakończenia współpracy z agencją content marketingową i przejęcia od niej wszystkich działań, a następnie przekazania ich np. pracownikom działu marketingu. Czy to rzeczywiście dobry pomysł? Sprawdź, jakie konsekwencje będzie nieść ze sobą ta decyzja.
Mnóstwo dodatkowych obowiązków
Często jest tak, że na pewnym etapie współpracy z agencją content marketingową, przedsiębiorca zaczyna snuć wizję bezproblemowego zastąpienia profesjonalistów własnymi zasobami. Panuje dość powszechne przekonanie, że np. pisanie artykułów na firmowy blog jest banalnie proste, a agencja w zasadzie bierze pieniądze „za nic”.
Otrzeźwienie przychodzi już po kilku tygodniach, kiedy to okazuje się, że osoby oddelegowane do tworzenia contentu są przeciążone pracą, notorycznie się nie wyrabiają i zaczynają zaniedbywać swoje podstawowe obowiązki.
Obniżenie morale w zespole pracowników
Pracownicy, którzy niejako zostali przymuszeni do tworzenia contentu, choć wcale tego nie lubią i nie do końca sobie z tym radzą, siłą rzeczy zaczną gorzej oceniać swoje miejsce pracy. Pojawi się frustracja, zniechęcenie, przemęczenie, a nie zapominajmy, że w wielu firmach pracownicy nie są dodatkowo wynagradzani za dostarczanie contentu na potrzeby kampanii wizerunkowej przedsiębiorstwa.
Część pracy spadnie na Twoje barki
Jest to więcej niż pewne, ponieważ w pewnym momencie pracownicy mogą zgłosić, że zwyczajnie brakuje im czasu na łączenie swoich podstawowych obowiązków z tworzeniem wartościowego contentu. Wówczas szybko się przekonasz, jak angażujące jest to zadanie i prawdopodobnie dojdziesz do wniosku, że zakończenie współpracy z agencją content marketingową było błędem.
Pogorszenie jakości contentu
Tworzenie contentu wymaga nie tylko umiejętności posługiwania się językiem polskim, ale także kreatywności, sumienności, poświęcenia dużej ilości czasu na research, śledzenia trendów obowiązujących w danej branży oraz znajomości zasad SEO. Nabycie tych kwalifikacji nie jest kwestią kilku tygodni, ale często wieloletniego zdobywania doświadczenia.
Jeśli nie masz w zespole specjalistów z zakresu content marketingu, to spodziewaj się wyraźnego pogorszenia jakości tworzonego contentu. Może się to odbić na statystykach odwiedzin strony, na jej pozycji w wyszukiwarce, a w dłuższym terminie także mieć negatywny wpływ na wizerunek marki przedsiębiorstwa.
Dobrze się więc zastanów, czy aby na pewno warto rezygnować z profesjonalnej obsługi agencji content marketingowej, zwłaszcza, jeśli jest to dziś koszt na poziomie kilkuset złotych miesięcznie (tyle średnio polskie przedsiębiorstwa inwestują stricte w content marketing).