Event w siedzibie firmy: czy to dobry pomysł?

Andrzej Winnicki
21.08.2020

Organizacja eventu firmowego z reguły kojarzy się z koniecznością wynajęcia jakiegoś atrakcyjnego obiektu, na przykład sali bankietowej, restauracji czy hotelu. To jednak wcale nie jest żadna żelazna zasada. Świetnym miejscem na takie wydarzenie może być siedziba firmy, o ile oczywiście spełnia ona warunki techniczne i może zapewnić zaproszonym gościom odpowiedni poziom komfortu. Bywają sytuacje, w których taka lokalizacja jest wręcz wskazana. Wymieniamy je i opisujemy w naszym poradniku.

Event otwarcia

Mówimy tutaj o imprezie, która jest bezpośrednio związana z np. otwarciem nowej siedziby firmy, prezentacją wyremontowanego budynku czy też nowej inwestycji – magazynu, linii produkcyjnej, centrum badawczego etc. Takimi osiągnięciami trzeba się pochwalić przed kontrahentami, inwestorami czy przyszłymi klientami, a dobrze zorganizowany event otwarcia zawsze robi na gościach świetne wrażenie.

Event połączony z prezentacją potencjału firmy

Organizacja eventu w siedzibie firmy jest doskonałym rozwiązaniem w sytuacji, gdy przedsiębiorstwo dopiero buduje swoją markę i rozpoznawalność w gronie potencjalnych klientów oraz przyszłych partnerów biznesowych. W momencie wejścia na lokalny rynek warto zaprezentować gościom potencjał firmy, czyli po prostu pochwalić się np. zapleczem produkcyjnym, wykwalifikowanym zespołem oraz linią produktową.

Event rekrutacyjny

Takie imprezy z roku na roku cieszą się coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców, zwłaszcza z tych branż, w których notorycznie obserwujemy brak rąk do pracy. Firmy, które nie mogą znaleźć odpowiednich pracowników, są zmuszone do tego, aby sięgać po niestandardowe metody rekrutacji.

Event w siedzibie przedsiębiorstwa, chociażby na kształt dni otwartych, jest doskonałym sposobem na zaprezentowanie środowiska pracy. Potencjalni pracownicy będą mogli zwiedzić wnętrza firmy, porozmawiać z przyszłymi kolegami i przełożonymi, tym samym przekonując się, że jest to dla nich odpowiednie miejsce.

Piknik firmowy

Firmowy teren jest wręcz idealnym miejscem do organizacji takiego pikniku – oczywiście pod warunkiem, że spełnia wymogi bezpieczeństwa, jest odpowiednio duży i atrakcyjny (np. zadbany ogród). Na pikniki firmowe z reguły zaprasza się klientów i pracowników z całymi rodzinami, co już samo w sobie stanowi niemałą atrakcję. Które dziecko nie chce zobaczyć, gdzie pracuje tatuś czy mamusia? Jest to zatem idealna okazja do zacieśnienia więzi między firmą a pracownikami.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie