Dlaczego warto skracać linki?

Mateusz Nowak
28.10.2023

Każdy z nas choć raz natknął się na bardzo długi, niezrozumiały adres strony www w postaci URL. Długie linki są nieestetyczne, odpychające, a przy tym budzą niepokój, dlatego w miarę możliwości należy je skracać, np. przy użyciu darmowych narzędzi, jak TinyURL. W naszym artykule omawiamy kilka solidnych powodów, by zawsze skracać bardzo długie, wygenerowane automatycznie linki.

Estetyka

Długie linki, często zawierające znaki specjalne, są kompletnie nieczytelne i odstręczające. Widząc je nie mamy nawet ochoty w nie klikać. Taki link rzutuje również na estetykę wpisu na blogu, tekstu marketingowego czy wpisu w mediach społecznościowych, dlatego jego skrócenie jest koniecznością, jeśli nie chcemy drażnić odbiorców danej treści.

Względy wizerunkowe

Bardzo długie linki nie tylko fatalnie wyglądają, ale również budzą nieprzyjemne skojarzenia. Większość z nas odczuwa obawy przed kliknięciem w taki odnośnik, który z uwagi na długość jest trudny do szybkiego rozszyfrowania i zorientowania się, na jaką stronę właściwie przejdziemy. To z kolei ma negatywny wpływ na wizerunek marki przedsiębiorstwa posługującego się takimi odnośnikami.

Oszczędność miejsca

Skracanie linków pozwala zaoszczędzić cenne miejsce, co jest szczególnie ważne w przypadku tworzenia krótkich, skondensowanych postów do mediów społecznościowych – sztandarowym przykładem będzie Twitter (obecnie X), gdzie w dodatku obowiązuje limit znaków dla jednego postu.

Korzyści z punktu widzenia SEO

Krótkie linki URL są przyjazne nie tylko użytkownikom, ale także robotom wyszukiwarki. Algorytm z zasady traktuje je, jako bardziej wartościowe, bezpieczne, co dodaje stronie punktów w rankingowaniu jej pozycji w Google. Krótkie, czytelne, odnoszące się bezpośrednio do treści witryny adresy URL, to ewidentny atut dla SEO.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie