Jak poprawnie analizować cennik agencji reklamowej

Mateusz Nowak
23.07.2019

Każda porządna agencja reklamowa powinna mieć choćby wyjściowy cennik swoich usług. Opowieści o tym, że przecież pracy kreatywnej nie da się z góry wycenić nie znając wytycznych, można włożyć między bajki. Wszystko się da, tylko trzeba chcieć i wiedzieć, jak to zrobić. Bardzo ważne jest przy tym, aby klienci agencji reklamowych potrafili prawidłowo analizować cenniki zamieszczone na stronach wykonawców. Kilka podpowiedzi znajdziesz w naszym poradniku.

Zacznij od sprawdzenia, co zawiera cena

Niby proste, ale doświadczenie pokazuje, że mnóstwo osób zwraca uwagę wyłącznie na końcową cenę, nie zadając sobie trudu dokładnego przeanalizowania, co ona właściwie obejmuje. Wynikają z tego konkretne problemy i nieprzyjemne sytuacje, gdy np. klient buntuje się, bo „myślał”, że agencja w danej cenie zrobi to i tamto. Tutaj nie ma miejsca na domyślanie się. Trzeba bazować na konkrecie, zwłaszcza jeśli agencja podzieliła się nim na swojej stronie internetowej w zakładce z cennikiem.

Określ, czy zakres usług zawarty w cenie jest dla Ciebie wystarczający

To bardzo ważne, ponieważ decydując się na konkretny pakiet nie możesz później oczekiwać, że agencja w tej samej cenie zrealizuje także inne usługi. Przykładowo: jeśli w ramach pakietu dla strony internetowej nie są oferowane teksty do zakładek, to po prostu zapłacić za treści osobno lub zlecić ich napisanie komuś innemu.

Niestety bardzo często zdarza się, że przedsiębiorcy chcąc maksymalnie ograniczyć wydatki, decydują się na najtańsze pakiety usług marketingowych, po czym dość szybko orientują się, że to im absolutnie nie wystarczy. Wówczas muszą dopłacać za brakujące elementy, co z reguły wiąże się ze znacznie większym kosztem.

Nie zakładaj, że usługami można dowolnie żonglować

Chodzi tutaj o to, że nie zawsze istnieje możliwość wybrania sobie poszczególnych elementów wchodzących w skład pakietów usług. Podamy prosty przykład. Agencja reklamowa oferuje stronę internetową w wariancie Premium za 10.000 złotych. Klient jednak chciałby coś tańszego, ale najniżej wyceniony pakiet nie spełnia jego oczekiwań. Co robi? Wybiera sobie najtańszą stronę, ale do tego chciałby skorzystać z kilku usług wchodzących w skład najdroższego pakietu.

Jeśli więc cennik umieszczony na stronie internetowej agencji reklamowej jest dla Ciebie niejasny, zawsze poproś o indywidualną wycenę, pamiętając, aby wcześniej dokładnie wypełnić brief, na podstawie którego project manager przygotuje konkretną ofertę.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie