Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn?

Mariusz Siwko
25.11.2022

LinkedIn to platforma zrzeszająca pracowników wielu branż, zarówno tych niższego szczebla, jak i managerów czy właścicieli przedsiębiorstw. Pozwala nie tylko nawiązywać relacje biznesowe, ale może służyć również jako miejsce do promocji działań firmy w sieci. Z tego powodu warto założyć profil firmowy na LinkedIn. Żeby jednak dzięki niemu zyskać szersze grono klientów, należy w odpowiedni sposób go prowadzić. O czym należy wówczas pamiętać? Podpowiadamy.

Strona graficzna profilu na LinkedIn

Po założeniu profilu na LinkedIn należy zwrócić szczególną uwagę na jego estetykę. Z tego powodu warto umieścić zdjęcie w tle, przedstawiające na przykład czym zajmuje się firma lub budynek jej głównej siedziby. Awatar z kolei powinien przedstawiać jej logo. Obie te grafiki muszą ze sobą korespondować, a więc być utrzymane w podobnej stylistyce i kolorystyce. Następnie warto zwrócić uwagę na opis firmy. Można się w nim skupić nie tylko na informacjach dotyczących przedsiębiorstwa, ale także opisaniu, co może ono zaoferować potencjalnym klientom. Dobrze jest uzupełnić również hasztagi i specjalizacje, które pozwolą nam dotrzeć do szerszego grona potencjalnych kontrahentów.

Wartościowa treści

Prowadząc profil firmowy, należy zastanowić się, jaki jest nasz cel i na tej podstawie dobrać właściwą strategię. Komunikacja przedsiębiorstwa powinna być spójna i dopasowana do branży, w jakiej ono funkcjonuje. Dobrze, więc jeżeli działaniami takimi zajmują się specjaliści, którzy z jednej strony potrafią stworzyć kreatywne, wartościowe wpisy i ciekawe grafiki, z drugiej jednak dobrze znają specyfikę konkretnego sektora i wymagania potencjalnych klientów. Na stronie firmowej na LinkedIn możemy publikować zdjęcia, grafiki, filmy, dokumenty i teksty.

Kampanie na LinkedIn

Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw do prowadzenia swojego profilu wykorzystuje kampanie na LinkedIn. Pozwalają one zwiększyć zasięgi wśród osób decyzyjnych — budować je znacznie trafniej i szybciej niż ręcznie. Systemy CRM umożliwiają zaplanowanie i zoptymalizowanie swoich działań na tej platformie. Są one bardzo przydatne zwłaszcza w przypadku budowania sieci kontaktów. Jak wiadomo, jest to żmudny i czasochłonny proces, polegający na wysyłaniu i akceptowaniu zaproszeń.  

Korzystając ze specjalnego systemu, sieć przedsiębiorstwa może rosnąć bez zaangażowania pracowników. Używając takich narzędzi, możemy również skorzystać z pomocy specjalistów, którzy zajmują się platformą LinkedIn i planują eksperckie treści i grafiki, publikują je i promują.

Artykuł partnera serwisu

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie