Wywiad radiowy – niedoceniana forma promocji marki przedsiębiorstwa

Remigiusz Szulc
24.04.2023

Myśląc o reklamie w radio zwykle stają nam przed oczami mediaplany z rotacją spotów reklamowych. Tymczasem stacje radiowe mają markom znacznie więcej do zaoferowania. Przykładem szczególnie interesującego formatu reklamowego jest wywiad radiowy, o który może być szczególnie łatwo w radio lokalnym. Dlaczego warto zainwestować w takie narzędzie promocji marki przedsiębiorstwa?

Duży zasięg

Wywiad radiowy, nawet w lokalnej stacji, może dotrzeć do tysięcy osób – na przykład kierowców jadących czy wracających z pracy. To niebagatelny zasięg, który może tylko pomóc marce. Wiele osób z pewnością po raz pierwszy się z nią zetknie, a mądra i interesująca wypowiedź przedstawiciela marki z pewnością ułatwi zapamiętanie nazwy przedsiębiorstwa.

Możliwość zaprezentowania eksperckości marki

Celem wywiadu radiowego jest przekonanie słuchaczy, że za marką stoją kompetentni ludzie. Dlatego należy „wysłać” do radia osobę mającą specjalistyczną wiedzę w podejmowanym temacie, która w dodatku mówi ciekawie i używa zrozumiałego, atrakcyjnego języka. Taki wywiad musi mieć pozytywne przełożenie na postrzeganie marki.

Nadanie marce „głosu”

Każda marka powinna mieć identyfikację wizualną, z którą będzie kojarzona przez klientów. Elementem identyfikacji może być jednak także głos marki – czyli osoba lub osoby, które udzielają wypowiedzi dla mediów i tym samym zwiększają świadomość marki w grupie konsumenckiej.

Relatywnie niski koszt

Wywiad radiowy, który jest wywiadem sponsorowanym/zamówionym przez markę, to jedna z najtańszych form reklamy w relacji do zasięgu. Szczególnie stacje lokalne są otwarte na taką współpracę, wyrażając gotowość do udostępnienia swojej anteny w cenie porównywalnej z publikacją artykułu czy wywiadu sponsorowanego w lokalnej prasie.

Co więcej, wywiad radiowy może stanowić zupełnie darmową formę promocji marki na antenie, o ile przedstawiciel danego przedsiębiorstwa zgodzi się udzielić wypowiedzi dziennikarzowi czy prezenterowi, jako komentarza do aktualnych wydarzeń – np. prezes firmy zajmującej się recyklingiem tłumaczy, jak ważne jest prawidłowe segregowanie odpadów.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie