LinkedIn to największy portal społecznościowy dedykowany karierze. Obecnie coraz częściej korzystają z niego headhunterzy, którzy szukają na nim atrakcyjnych pracowników dla swoich klientów. Założenia portalu teoretycznie wykluczają go z grona pól dystrybucji reklamy, a jednak promowanie wizerunku marki na LinkedIn może być świetnym pomysłem. Dlaczego warto się na to zdecydować? Wymieniamy kilka konkretnych argumentów.
Reklama czy szerzej promocja marki na LinkedIn wciąż nie jest czymś powszechnym. Właściciele firm i marek skupiają się na innych social mediach, przede wszystkim Facebooku i Instagramie. To bardzo dobry moment, aby zacząć wyznaczać nowe trendy. Konkurencja reklamowa na LinkedIn jest na tyle mała, że można bez większego problemu i przy zachowaniu rozsądnego budżetu dotrzeć do potencjalnych klientów. Jest praktycznie pewne, że w ciągu 2-3 lat LinkedIn znajdzie się w głównym kręgu zainteresowania reklamodawców, co oczywiście znacznie utrudni prowadzenie działań marketingowych na tym portalu.
LinkedIn uchodzi za specjalistyczne medium, co przekłada się na wysoki poziom zaufania użytkowników do wyświetlanych na nim treści. Nieprzypadkowo szacuje się, że około 80% prywatnych wiadomości wysyłanych za pośrednictwem LinkedIn jest czytanych przez odbiorców. Wiadomości te mogą mieć charakter reklamowy – w dodatku taka forma promocji nie wiąże się z koniecznością przeznaczenia dużego budżetu.
Z LinkedIn nie korzystają – nie obrażając nikogo – „Dżesiki” i „Brajanki”, którzy w mediach społecznościowych szukają tylko rozrywki. To portal dla profesjonalistów, przedsiębiorców, ludzi, którzy osiągnęli jakiś sukces lub mają plan na jego osiągnięcie. Dobrze kombinujesz: taka grupa jest wyjątkowo atrakcyjna dla marek premium, ale też dla firm, które chcą pozyskiwać klienta biznesowego. O wiele łatwiej można go znaleźć właśnie na LinkedIn niż na takim Instagramie.
Warto wiedzieć
Około 45% użytkowników LinkedIn to osoby z wyższym wykształceniem. Udział mężczyzn i kobiet jest praktycznie na takim samym poziomie.
Na LinkedIn można się reklamować płatnie, ale też kreować wizerunek marki zupełnie za darmo. Wszystko zależy od oczekiwań i obranej strategii. Płatne kampanie pozwalają szybko dotrzeć do grupy docelowej, z kolei działania organiczne, stricte wizerunkowe, przynoszą długofalowe korzyści, zwłaszcza dla podmiotów celujących w klienta B2B.